کد مطلب: 56752
 
تلف شدن عمر مردم زاهدان در صفهای طویل کپسولهای گاز/شرکتهای خصوصی خدمات رسانی مناسبی ندارند
پس از دو سال از روشن شدن مشعل گاز در زاهدان هنوز اکثر خانواده های ساکن در زاهدان از این نعمت خدادادی بی بهره اند.
تاریخ انتشار : جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۹
 
به گزارش زاهدنیوز، اسفندماه 95بود که با حضور رئیس جمهور تنها مرکز استان کشور که فاقد گاز شهری بود، با روشن شدن مشعل از این نعمت بهره مند شد.
پس از اندک زمانی این مشعل خاموش شد و در حال حاضر تنها بخش بسیار کوچک که درمنطقه ای که اکثرا افراد برخوردار جامعه هستند این نعمت به خانواده ها ارائه شده و بیشتر ساکنان زاهدان از این نعمت برخوردار نیستند به طوری که برای دریافت کپسول گاز باید ساعت ها حتی بیشتر از نصف روز را در این صف ها بگذرانند تا شاید خودروی حمل کپسولهای گاز در این محل حاضر و به آنان کپسول گاز ارائه دهد.
در بازار آزاد با آنکه یک بار و برای مدت کوتاهی به دستور دادستان زاهدان کپسولهای آزاد فروشان جمع آوری شد، درحال حاضر کپسولهای یازده کیلویی گاز در بازار آزاد بین 15تا21هزار تومان خرید و فروش می شود.
در این خصوص خبرنگار زاهدنیوز، اقدام به تهیه گزارشی میدانی از آخرین وضعیت گاز رسانی به خانواده ها در زاهدان کرده است.
یکی از شهروندان زاهدانی در این زمینه گفت: برخی از روز ها برای تامین کپسول گاز مورد نیاز از شرکت وابسته به دولت، از ساعت 5صبح به نزدیکی این شرکت که محل تعیین شده از سوی نیروهای این شرکت دولتی می باشد حاضر شوم و گاها به دلیل عدم حضور خودروهای حامل کپسول، باید چند روز این مسیر را مجددا طی کرده تا عصر آن روز در انتظار دریافت کپسول در انتظار بنشینم.
محمد کوچک زایی گفت: این ایستادن های مردم در صف های طویل، در شان مردم نیست و مسئولان باید در این خصوص چاره اندیشی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: گرفتن اشتراک دریافت کپسول گاز هیچ کمکی به بهبود وضعیت این روند در زاهدان نداشته است به نحوی که اجبارا مردم باید در کنار شرکت زیباشهر و یا میدان امام رضا(ع) انتظار حضور ماشینهای حامل سیلندرهای گاز را بکشند.
یکی دیگر از شهروندان نیز در این خصوص گفت: شرکتهای خصوصی توزیع سیلندرهای گاز در زاهدان به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند.
شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: دسترسی آزاد فروشان به سیلندرهای گاز از مردم راحت تر می باشد و این موضوع، نشان دهنده عدم نظارت مناسب از سوی دستگاه های نظارتی است.
وی اضافه کرد: وضعیت توزیع کپسولهای گاز در زاهدان بسیار بد بوده و نیاز است یک چاره اندیشی درست در این خصوص انجام شود.
وی تاکید کرد: قیمت کپسولهای گازی که توسط ماشینهای حمل براساس قانون باید درب منازل تحویل داده شود، 6هزار و 900 تومان است اما در هفته های اخیر این خودروها کپسول را به قیمت 7هزار تومان به مردم تحویل می دهند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark