کد مطلب: 45736
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان؛
پیشرفت و توسعه علمی یک کشور به برکت وجود جوانان است
نماینده ولی فقیه در استان گفت: جوانان برای جوانی شان ارزش قایل شوند و از این قدرت در مسیر مثبت گام بردارند.
تاریخ انتشار : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) در دیدار با جوانان استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین جمعیت جوان یکی از استانهای پهناور کشور به شمار می آید که شهرستان ایرانشهر بالاترین درصد این گروه را بخود اختصاص داده است.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به جوانان در راستای بهره گیری از قدرت های جوانی خود در مسیر مثبت از جمله تولید، صنعت، کشاورزی و علم بیان کرد: سلامت، دارایی بدون تعلق خاطر و وابستگی های کاذب، نشاط و شادابی، حریت و آزادی، شهامت و شجاعت و غیرتمندی ازجمله خصایل دوره جوانی می باشد.
وی با بیان اینکه ضعف و ناتوانی ، فقر و تهیدستی و دوران پیری همسایه جوان است، عنوان کرد: در سن پیری، دل بستگی به ذخایر دنیا بالا می رود و حسرت و آرزوهای بلند اوج می گیرد ولی در زمان جوانی اینگونه نمی باشد.
وی گفت: جوانان در این برهه از زمان بر روی اهداف و ارزش های خود برنامه ریزی کنند و برای جوانی شان ارزش قایل شوند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پیشرفت، توسعه تعالی و علمی کشور به برکت وجود فعال جوانان است که در عرصه های مختلف با حضور پررنگ و پرنشاط خود حضور پیدا می کنند.

63درصد جمعیت جوان در استان را جوانان تشکیل داده اند
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیزدر دیدارجوانان جامعه استان با نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جوان اظهار کرد : استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور 11 درصد مساحت ایران اسلامی را به خود اختصاص داده که جوانترین استان کشور محسوب می شود .
حسین ثوری با بیان اینکه جوانان این خطه از ایران اسلامی همسو با نظام و ولایت فقیه در رکاب فرامین رهبری گام بر می دارند عنوان کرد: 35درصد جمعیت استان را افراد زیر ۱۶ سال تشکیل می دهند که این امر به نوبه خود نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی برای هدایت جوانان در چرخه تولید و صنعت است.
ثوری با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت استان را افراد زیر ۳۴ سال تشکیل می دهند، افزود: این آمارها بیانگر جمعیت جوان و سرشار از نشاط در سیستان وبلوچستان است.
وی با تاکید بر اهمیت ورزش در بین جوانان بیان کرد: ورزش هیچ گاه جدا از مقوله جوانان نبوده، در همین راستا در حوزه ورزش استان از نیمه دوم سال گذشته شاهد وقوع ۱۲ رخ داد ملی و 2رخداد بین المللی در استان بوده ایم که استان ما بعنوان میزبان این مسابقات توانست برایند خوبی را در خارج از استان برای زدودن غبار تصورات ناروا در رابطه با جوانان این خطه از خود ایفا کند.
وی از جمله اهداف امسال در حوزه ورزشی را معرفی استان از طریق شناساندن قهرمانان، نام آوران و بخصوص جوانان نخبه در عرصه های مختلف به مردم عنوان کرد و گفت: اجرای این اهداف نیازمند همت همگانی و عزمی جهادی است.

اهمیت به جوانان با افتتاح بلوار جوان
مشاور جوان استاندار نیز با اشاره به افتتاح بلوار جوان در زاهدان بیان کرد: با همت استاندار در حوزه مشاوران جوان برای اولین بار در سراسر استان یک بلوار به نام جوان نامگذاری شد.
سید محسن کالوندی هدف از نامگذاری این بلوار را وجود قشر عظیم جوان در استان عنوان کرد و گفت: این اقدام نشان از اهمیت ویژه به جوانان و ارزش گذاشتن به آنان در استان تلقی می گردد.
وی برگزاری جشن جوان برای جوانان استان را از برنامه های این هفته اعلام کرد و افزود: در سراسر استان جشن ها و جلساتی به مناسبت هفته جوان اجرا می شود که هم اکنون درشهرستان های خاش ،مهرستان و سراوان این جشن ها برپا شده است.
کالوندی در پایان با اشاره به فرهنگ سازی در امر نخبه پروری خاطر نشان کرد: در این خطه از مرزوبوم نخبه و جوانان برتری وجود دارند که باید حمایت و پشتیبانی از آنها در دستور کار قرار گیرد تا آنها نیز برای داشتن حمایت به استان‌های دیگر مهاجرت نکنند.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark