کد مطلب: 48319
 
گزارش زاهدانه از همت زنان خانه دار در محقق شدن اقتصاد مقاومتی؛
کارآفرینی که 500 کرمانی را شاغل کرد/ زکات هنرم آموزش به 2هزار بسیجی بود
یک کارآفرین اقتصادی گفت: در راستای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب به کار اقتصاد مقاومتی روی آوردم که در این زمینه نیز تاکنون بیش از 2 هزار نفر را آموزش داده ام که از این تعداد 500 نفر در استان کرمان در حال فعالیت هستند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۶
 
به گزارش زاهدانه، روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی و کمک به معیشت خانواده ها تدبیر بزرگی بود که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد و افراد جامعه با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب در این زمینه گام برداشتند به گونه ای که در چندسال اخیر شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد خانواده هایی بودیم که با تولیدات بومی اعم از محصولات کشاورزی، صنایع دستی وغیره هم برای خود منبع درآمدی ایجاد کرده اند و هم در کنار آن برای دیگران نیز زمینه اشتغالزایی را فراهم آورده اند.
در این زمینه مونس صادقی مربی صنایع دستی و کارهای هنری در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: این هنر را شش سال است که بصورت جدی و با علاقه انجام می دهم و با شرکت در کلاس های بسیج این هنر دستی را آموزش دیدم و بعد از آن نیز در آموزشگاه های هنری که هزینه بسیار بالایی هم داشتند این کار را تخصصی یاد گرفتم.
وی گفت: از آنجایی که زکات علم یاد دادن آن به دیگران است من نیز اولین اقدامی که در این راستا انجام دادم آموزش رایگان این هنر به بسیجیان و زنان خانه دار بود زیرا معتقد بودم زنان خانه دار زیادی هستند که علاقه مند به یادگیری کارهای هنری هستند اما یا وقت آنرا ندارند یا هزینه ثبت نام در کلاس برایشان سنگین است از همین رو زکات هنری که یاد گرفتم را از این طریق ادا کردم.
این کارآفرین اقتصادی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی و علمی است که برآمده از فرهنگ اقتصادی، انقلابی و اسلامی کشور است لذا این مهم یک تدبیر برای اقتصاد کشور محسوب می شود که بتوانیم گام بلندی در جهت اقتصاد کشور خود برداریم زیرا هم به اقتصاد خانواده و هم به اقتصاد جامعه کمک می کنیم.
وی از جمله هنرهای دستی خود در این حیطه را ساخت انواع گل ها و تابلوهای کریستال، تزئینات روی چوب، کارهای تزئینی سفال، زیور آلات دست ساز، انواع رومیزی با مهره های کریستال و مروارید، پته کرمان، نقاشی ویترای، نقاشی برجسته روی شیشه و سرامیک، ساخت انواع کیف های چرم دست دوز و تاج و غیره عنوان کرد.
صادقی افزود: در این راستا تاکنون بیش از 2 هزار نفر را آموزش داده ام که از این تعداد 500 نفر در استان کرمان در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه کارهای هنری آرامش بخش است، گفت: ساخت کارهای هنری و انواع گل آرامش بخش است زیرا وقتی انسان کاری را با دست خود خلق می کند در روحیه و زندگی اش بسیا اثرگذار است.
این کارآفرین اقتصادی از جمله مشکلات حیطه کاری خود را نبود مکانی برای آموزش به سایر افراد عنوان کرد و گفت: همانگونه که تاکنون سپاه سلمان استان و شرکت نگار نصر در رفع مشکلات ما کمک کرده اند امیدوارم در این زمینه هم گام موثری را جهت رفع مشکلات بردارند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark