کد مطلب: 29509
 
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر:
برای محقق شدن وحدت باید راه پیامبر(ص) را پیش بگیریم
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر گفت:پیامبر (ص) وسیله‌ای برای محقق شدن وحدت و دوستی در بین مسلمانان و ما مسلمان نیز باید راه پیامبر را پیش بگیریم و در تفکر و عمل ایشان را الگو قرار دهیم.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۳
 
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر

به گزارش زاهدانه ، ماموستا مصطفی محمودی امشب (23 دی )در مراسم محوری هفته وحدت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: ولادت، بعثت، شخصیت، هجرت و رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) باعث خیر و برکت برای جهان اسلام بوده است.

وی افزود: قرآن برنامه‌ای مترقی است که انسان را از اضطراب و نگرانی نجات می‌دهد و برای عملی شدن این برنامه نیازمند حکومتی دینی هستیم.

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر ادامه داد: دنیای غرب برنامه اصلی زندگی را نمی‌داند و همیشه در اضطراب و نگرانی به سر می‌برد و در واقع دنیای غرب با تفکرات غربی زندگی می‌کنند وبا تفکر مادی نمی‌توانند به سعادت برسند.

محمودی تصریح کرد: پیامبر (ص) وسیله‌ای برای محقق شدن وحدت و دوستی در بین مسلمانان و ما مسلمان نیز باید راه پیامبر را پیش بگیریم و در تفکر و عمل ایشان را الگو قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) وسیله وحدت است و سنت الهی این است که هر کاری را را با وسیله و واسطه انجام می‌دهد و امام خمینی (ره) نیز را پیامبر راه ادامه داده و ایام 12 ربیع الاول تا 17 ربیع‌الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند تا اخوت و برادری مسلمانان بیش از پیش تقویت شود.

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر گفت: مشترکات بین شیعه و سنی آنقدر زیاد است که راهی برای اختلاف نمی‌ماند و اختلاف‌ها نیز نباید به جایی برسد که دل‌ها را از هم جدا کند باید توجه داشته‌باشیم که مهم اصول و اساس دین است که مشترک است.

وی با تأکید براینکه تقویت دین با وحدت است گفت: اگر وحدت نباشد مسائل معیشتی، اقتصادی و دینی به هم می‌خورد و مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

محمودی ادامه داد: آمریکا با ایجاد ظلم و ستم و تفرقه در بین مسلمانان قصد دارد جهان اسلام را به جان هم اندازد و به منافعش برسد که در این میان ایران تنها کشور مستقلی است که نتوانسته در آن نفوذ کند و به اهدافش برسد.

وی گفت: امروز بر ما واجب است تا امنیت و استقلال را حفظ کنیم و به سعادت و سرافرازی جهان اسلام بیاندیشیم.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark