کد مطلب: 50550
 
به همت کارآفرین 22 ساله زاهدانی صورت گرفت؛
تحقق اقتصاد مقاومتی در پشت بام یک خانه/ از ایجاد اشتغالزایی برای جوانان تا تولید ماهانه 4 هزار قطعه بلدرچین
یک فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در زاهدان توانسته با استفاده از پشت‌بام خانه خود در فضای یکصد متری اقدام به تولید ماهانه 4هزار قطعه بلدرچین کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
 
به گزارش زاهدانه، توجه به اقتصاد مقاومتی اگرچه توسط مسئولان دولتی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ولی اجرای موفق این طرح در سیستان وبلوچستان باعث شد که بسیاری از کارجویان دیروز امروز به کارآفرینان خبره تبدیل شوند.
در روزگاری که اغلب افراد دم از بیکاری می زنند و فقط به دنبال کار دولتی و استخدامی در ادارات هستند جوانانی هم وجود دارند که با عمل به توصیه های رهبر انقلاب با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای خود کسب وکار پر درآمدی راه اندازی کرده و با همت و تلاش خود سعی در گذراندن زندگی دارد.
افرادی که نه تنها نان آور خانه خود می شوند بلکه با راه اندازی یک کارگاه یا واحد تولیدی کوچک اما زود بازده زمینه اشتغالزایی را برای چندین نفر دیگر هم فراهم می کنند.
راهی خیابان بدر 6 در شهرستان زاهدان می شویم. به محض ورود به این خیابان یک واحدتولیدی بلدرچین بر روی پشت بام خانه ای نمایان است؛ کمی پرس و جو از اطرافیان گویای این مطلب است که نوجوانی 22 ساله اقدام به پرورش بلدرچین در منزل کرده و از این طریق علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز مصرفی اهالی زمینه کار را برای چندین جوان دیگر نیز فراهم کرده است.
علی صفوی لشكری کارآفرین موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی است که به خبرنگارما می گوید: قبل از ورود به عرصه پرورش بلدرچين كار و درآمد خاصی نداشته و دانشجو بودم بگونه ای که تمام مخارج امورات زندگی من را پدرم تأمين می کرد.

وی علت روی آوردن به این عرصه را توصيه‌ اقوام و آشنايان عنوان کرد و گفت: در این راستا با راهنمایی و کمک مشاوران، متخصصان و کارشناسان سازمان بسيج سازندگي سیستان وبلوچستان به اين نتيجه رسيدم كه در حوزه‌ي پرورش بلدرچين و همچنين توليد تخم اين پرنده وارد شوم چرا که اين پرنده از محبوبيت بالايي در ميان مردم استان برخوردار است.


این کارآفرین جوان زاهدانی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال 1392 بود كه به سازمان بسيج سازندگي مراجعه و پس از مشاوره با كارشناسان اين سازمان و معرفي به بانك مهر اقتصاد مبلغ 7 ميليون تومان وام دريافت کردم.
وی تصریح کرد: در نخستین روزهای فعالیتم هرچند تجربه نداشتم اما 2 هزار جوجه بلدرچین را در مدت کمتر از 35 روز پرورش و به قیمت 2700 تا 3هزار تومان وارد بازار مصرف کردم.

 

اشتغالزایی برای بیش از 10 نفر
صوفی بیان کرد: هم اکنون در فضای پشت‌بام خانه‌ مان که حدود 100 مترمربع است اقدام به توسعه در کار کرده ام بگونه ای که در ماه حدود 2 هزار قطعه بلدرچین گوشتی و 2 هزار بلدرچین تخمی تولید و روزانه یک هزار و 300 تخم از آنها جمع آوری می کنم که این مهم حاصل تلاش سه ساله من در عرصه اقتصاد مقاومتی است؛ از اینرو امروز با افتخار می گویم اگر کسی بخواهد توانایی آن را داریم که ماهانه نزدیک به 8 هزار قطعه جوجه بلدرچین تولید و در اختیار آنها قرار دهیم.


وی ادامه داد: در این راستا توانسته ام برای بیش از 10 نفر زمینه کار و اشتغال را بطور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنم.

 

ناامیدی پایان کار نیست
صوفی با اشاره به اینکه ناامیدی پایان کار نیست و آغازی برای شروعی موفقیت آمیز است، گفت: هر کاری سختی و پستی های خاص خود را دارد از اینرو اگر در ماه های اول سود نکردیم نباید ناامید شویم چرا که در پس هر ناامیدی روزهای روشنی در انتظار است.


انتهای پیام/

 

 
Share/Save/Bookmark