کد مطلب: 46040
 
۱۷۰۰ قطعه پرنده تزيينی امسال در سيستان و بلوچستان کشف شد
مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: ماموران يگان حفاظت استان با همکاري همياران محيط زيست از ابتداي امسال تاکنون موفق به کشف و ضبط هزار و ۷۰۰ قطعه پرنده تزييني قاچاق شدند.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
 
به گزارش زاهدانه از اداره کل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان، سعيد محمودي افزود: بر اساس اهداف ملي و بين المللي سازمان حفاظت محيط زيست، خريد و فروش غيرمجاز گونه هاي جانوري و گياهي به ويژه در مسير مبادي مرزي کشورها توسط افراد سودجو جرم محسوب مي شود و بايد با متخلفان برخورد قانوني شود.

وي ادامه داد: همه ساله تعداد زيادي پرنده تزييني غير بومي از کشورهاي همسايه شرقي ايران (پاکستان و افغانستان) توسط قاچاقچيان و افراد فرصت طلب از طريق مرز سيستان و بلوچستان وارد کشور ايران مي شود.

وي گفت: اداره کل محيط زيست سيستان و بلوچستان امسال طرحي منسجم با عنوان برخورد قاطع با متخلفان و قاچاقچيان حيات وحش را با ايجاد گروه هاي ضربت آغاز کرد.

وي افزود: اين گروه ها از ابتداي امسال تاکنون در گشت زني هاي مستمر و شبانه روزي و کسب اطلاعات و اخبار در خصوص محموله هاي قاچاق پرندگان موفق به کشف و ضبط هزار و ۷۰۰ قطعه از پرندگان مختلف تزييني از جمله مينا در استان شدند.

مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: گروه هاي ضربت متشکل از محيط بانان زبده و همياران فعال محيط زيست استان هستند که بر اساس برنامه ريزي بلند مدت قصد دارند با برخورد قاطع با متخلفان و قاچاقچيان حيات وحش، ورود پرندگان زينتي از راه غير قانوني به کشور را به حداقل برساند.

گونه هاي جانوري و گياهي استان در ۱۳ منطقه شامل پناهگاه حيات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبيعي ملي و مناطق شکار ممنوع زيست مي کنند.
حدود يک ميليون و ۵۰۰ هزار هکتار از کل مساحت سيستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده است و تحت نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست قرار دارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark