کد مطلب: 45320
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان:
جایگزین کمبودهای اقلیمی استان گسترش تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
مدیرکل فرهنگ وارشاد سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت استان و دوری از پایتخت و عدم دسترسی آسان به مراکز فرهنگی و هنری ; ورزشی; تفریحی و همچنین طبیعت خاص استان مردم رنجهای زیادی را متحمل می شوند که باید تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری را در استان برای ارائه برنامه های شاد گسترش داد.
تاریخ انتشار : جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۹
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه ،به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان حجت الاسلام عباس دانشی در جلسه دیدار اصحاب فرهنگ و رسانه که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد افزود: درمدت20 ماه آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید دومین سفر وزیر ارشاد به استان اتفاق افتاده که این نشان دهنده نگاه وسیع وزیر ارشاد به فرهنگ و هنر استان سیستان وبلوچستان است.

وی بیان کرد: در جلسه کمیته فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور که با حضور مدیران دستگاه ها برگزار شد مصوبات خوبی را برای استان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مشکلات فرهنگی کشورهای همسایه به کشور ما هم سرایت می کند و در کنار مزیت های فراوان مرز طبیعی است استان دچار چالش ها و مشکلاتی نیز به لحاظ فرهنگی شود.

وی اذعان کرد: استان سیستان وبلوچستان پهناورترین استان کشور است که بخش بزرگی از مرزهای خاکی و آبی در آن واقع شده است.

دانشی گفت: دوری استان از پایتخت و عدم دسترسی آسان به مراکز فرهنگی وهنری کار را برای فعالان عرصه هنر سخت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: کمبودهای اقلیمی استان را باید باجایگزین کردن تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری و ارائه برنامه های شاد و مفرح پر کرد.

وی خاطرنشان کرد: منابع اعتباری ما محدود است و از همین جهت شورای امنیت ملی کمیته ای را برای توجه به این امر اختصاص داده است.

وی اظهارداشت: فعالیت ها باید ویژه باشد و تنها نگاه استانی مانند استانهای مرزی غرب کشور به این استان نباشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با سفر وزیر ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستان گام های بلندی را در رشد و ارتقای فرهنگ استان و بهره مندی مردم برداریم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark