کد مطلب: 57002
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:
شهیدان بازنشسته می شوند/برگزاری 300یادواره شهیدان در سیستان و بلوچستان
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان نیز به مثل کارمندانی که 30سال خدمت می کنند، بازنشسته شده و پاداش بازنشستگی به خانواده آنان پرداخت می شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
 
به گزارش زاهدنیوز، عباس پالاش در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر جزئیات بازنشستگی شهدا، افزود: شهدا نیز به مثل کارمندانی که 30سال در اداره حاضر شده و به مردم خدمت می کنند، بازنشسته می شوند و پاداش بازنشتگی نیز به خانواده شهید پرداخت می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار زاهدنیوز، در زمینه چرایی عدم تحویل 200لیتر نفت سالانه به خانواده شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: تحویل این سهمیه در یک سال مصوب و نوسط شرکت نفت تحویل خانواده شهدا شده بود اما امسال با پیگیری انجام شده شرکت نفت اعلام کرد با توجه به اضافه شدن 100 لیتر نفت در سهمیه خانواده های ساکن در استان، دیگر تخصیص نفت جداگانه برای خانواده شهدا نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: از ابندای امسال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به همت مردم و دستگاه های مختلف، 300 یادواره شهدا از ابتدای امسال تا کنون به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان برگزار شده است.

پالاش ادامه داد: به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سیستان و بلوچستان برگزاری برنامه های مختلفی همچون انجام تبلیغات محیطی، غرس درخت، سخنرانی پیش از خطبه نمازهای جمعه، اهدای خون، اعزام 40 نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس، رو نمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید خبرنگار محسن خزایی در 22 اسفند، گردهمایی پیام آوران ایثار، دیدار خادمان شهدا با رهبر معظم انقلاب و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا برنامه ریزی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که 838 دیدار با خانواده شهدا و ایثاراگران در این مدت برنامه ریزی شده، به برنامه محوری سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که با حضور مسئولان استانی برگزار می شود اشاره کرد و افزود: این مراسم 22 اسفندماه جاری از ساعت 9 تا 11 صبح در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های بنیاد شهید در حوزه خدمات آموزشی، درمانی و مسکن خانواده های ایثارگر و شاهد اشاره و گفت: در حوزه درمان، توجه به بیمه تکمیلی و در حوزه آموزش تحصیل فرد ایثارگر در تمام مقاطع به طور رایگان است.

پالاش در حوزه مسکن به پرداخت وام 77 میلیون تومانی به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: در حوزه پرداخت وام به جامعه ایثارگران هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعزام به حج تمتع آینده را 80 نفر عنوان کرد که 65 نفر آنان دعوت نامه دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: هزار و 516 دانشجو،988 دانش آموز و 186 نخبه در حوزه شاهد و ایثارگر در سیستان وبلوچستان فعالیت می کنند.

پالاش با بیان اینکه قبور 438 شهید در سیستان و بلوچستان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر زاهدان دارای یک گلزار شهدا می باشد و نیاز به ظرفیت بیشتری در آن ملموس است، برنامه هایی برای گسترش آن در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark