کد مطلب: 41531
 
بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال به 90 هزار میلیارد تومان می رسد
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در پایان سال 94 ؛16 هزار میلیارد تومان به بدهی دولت به این سازمان افزوده می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال به 90 هزار میلیارد تومان می رسد
 
به گزارش زاهدانه ، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی،در سفر به استان مازندران و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر در مورد کارت هوشمند درمان که قرار است جایگزین دفترچه‌های بیمه شود گفت: این موضوع فرآیند پیچیده‌ای دارد و اینگونه نیست که به سرعت بتوان دفترچه‌های بیمه را به کارت‌های هوشمند درمان تبدیل کرد.

وی افزود: قرار است پرونده الکترونیکی و امکان تشخیص هویت در این کار مورد توجه قرار گرفته و قابلیت استفاده به صورت آنلاین و آفلاین را داشته باشد .

وی افزود: صدور کارت هوشمند درمان را شرکت‌های صد در صدی سازمان از جمله رایتل به عهده دارند و  شرکت خدمات ماشینی تامین کارت سلامت را برای هر فرد بیمه شده صادر خواهد کرد که با اولین ارتباط با شبکه همه اطلاعات درمانی فرد و سوابق آن منتقل می شود.  

نوربخش در مورد شرکت شستا که بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور است گفت: شرکت شستا در  هدف حفاظت از سرمایه  بیمه شدگان است و در این شرکت از افرادی استفاده می‌شود که دارای تخصص و توانایی‌ لازم باشند و سابقه مدیریتی مشخصی داشته باشند که در درجه اول باید ساماندهی و سپس وارد بورس شود و تاکنون 90 درصد این هلدینگ‌ها وارد بورس شده و حساب و کتاب مشخص دارد و 10 درصد آن هم وارد بورس خواهد شد.

وی درمورد شستا گفت: با حضور شرکت‌های شستا در بورس دیگر چیزی محرمانه نیست و مجمع شستا در همین ماه برگزار خواهد شد، باتوجه به اینکه شستا متشکل از 5 هلدینگ بزرگ نفت و گاز، دارو، سیمان، معادن و هلدینگ عمومی و پشتیبانی است سود قابل قبولی نداشته و اخیرآ در تحقیق و تفحس مجلس آخرین دارایی‌ها و سود این شرکت بررسی شده است.

نوربخش در مورد صنوف و بازرسی و کارگاه های صنفی گفت: مسائل قانونی وجود دارد و در جاهایی که قانون مشخص کرده بازرسی ها صورت می‌گیرد و در مورد بیمه‌های خاص و حمایتی موظف به حمایت از بیمه‌شدگان هستیم و طی ماه‌های گذشته بسیاری از موارد که ناحق بوده را قطع کرده‌ایم.

نوربخش در مورد تجهیز مراکز درمانی ملکی متعلق به تامین اجتماعی ادامه داد: راهبرد اصلی سازمان ارتقا کیفیت است و منابع تخصیص یافته در سال 93 دو برابر سال 92 بوده است و تجهیز مناطق درمانی تامین اجتماعی روند خوبی دارد.

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی طرح تحول سلامت ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی را به دنبال داشته و سازمان تامین اجتماعی در اجرای این طرح کلیدی‌ترین نقش را داشته و منابع خوبی به این طرح اختصاص داده شده است.

وی در مورد بیمه خبرنگاران گفت: ما مایل هستیم که پوشش بیمه‌ای ما افزایش یابد اما در مورد خبرنگاران مثل سایر بیمه‌های حمایتی 20 درصد حق بیمه را کارفرما برعهده دارد که برای دریافت این منابع با مشکلاتی مواجه هستیم لذا برای استفاده از بیمه خبرنگاران با وزیر فرهنگ و ارشاد نیز جلسه داشته‌ایم و امیدواریم در سال 94 مشکلات مربوط به بیمه خبرنگاران برطرف شود.

نوربخش در مورد نیروی تخصصی پزشکی هم گفت: در مراکز درمانی تامین اجتماعی با چالش توزیع نیروی متخصص روبرو هستیم و برای بهبود خدمات پیگیر بکارگیری نیروهای تخصصی در قالب طرحی با ضریبK (چند برابر) هستیم .

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پایان با اشاره به فرانشیز بیمه‌ای  خاطرنشان کرد: قول می‌دهیم فرانشیز مستمری بگیران را حذف کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark