کد مطلب: 57327
 
مسجد فضای ملکوت است/ تخریب مسجد الاقصی لکه ننگی بر پیشانی صهیونیست ها گذاشت
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با تخریب مسجد الاقصی لکه ننگی بر پیشانی صهیونیست ها گذاشته شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ عصر امروز به مناسبت روز جهانی مسجد، همایش بزرگداشت مسجد با حضور امام جمعه موقت زاهدان، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و جمعی از علماء ، روحانیون و امامان جمعه مساجد در مسجد الغدیر زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این همایش سردار محمد ناظری با اشاره به ماجرای تاریخی تخریب مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها که قبله اول مسلمانان است، بیان کرد: با تخریب مسجد الاقصی لکه ننگی بر پیشانی صهیونیست ها گذاشته شد تا اینکه اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی تشکیل شد و بنا به تدبیری که مسئولان نظام جمهوری اسلامی انجام دادند، مساجد را از قربت درآورده و روز جهانی مساجد را به ثبت رساندند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صدر اسلام نیز تمامی امورات از همین مساجد شکل می گرفت و امروز نیز ما این انقلاب اسلامی را مرهون کسانی می بینیم که از همین مساجد به پا خواسته اند.

وی افزود: رزمندگان ما از همین مساجد و محلات همین شهر به پا خواسته و رشد و تعالی آنها از مساجد بود و حتی مرکز پشتیبانی جنگ نیز از مساجد بود و این نقش مهم مساجد را به اثبات می رساند.

سردار ناظری با اشاره به پایگاههای بسیج مستقر در مساجد نیز گفت: این پایگاهها خیرات و برکات بسیاری را برای محلات داشته و علاوه بر کارهای امنیتی و فرهنگی به محرومیت زدایی نیز مشغول هستند که قابل ستایش است.

وی با اشاره به طرح اعتلای بسیج نیز تصریح کرد: باید مساجد پویاتر شوند و جوانان بیشتر به فعالیت های فرهنگی و محرومیت زدایی روی بیاورند و همچنین هیئت امناء مساجد نیز توجه بیشتری به جوانان و نوجوانان بسیجی داشته باشند و از توان فرهنگی بسیجیان در مساجد استفاده کنند.

ناظری با اشاره به تبیین گام دوم انقلاب نیز گفت: این مراحل پنج گانه باید از مساجد شروع شود و قطعا رسیدن به تمدن اسلامی و در نهایت رسیدن به رهبری حضرت مهدی موعود(عج) از همین مساجد شروع خواهد شد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: مسجد بیت خداست و مفهوم آن این است که مسجد فضای ملکوت است و همانگونه که حضرت علی(ع) نیز فرمودند نشستن در مسجد را بیشتر از نشستن در بهشت دوست دارم.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: با نشستن، حرف زدن و نفس کشیدن در مسجد ذکر برای انسان ثبت می شود و به این دلیل مسجد ملکوت خداست و خانه اهل تقواست.

وی درپایان خاطرنشان کرد: حیات و نشاط مسجد به حضور قوی و انگیزه مند مردم است و اگر نباشند چراغ مساجد نیز خاموش است.
گفتنی است در انتهای این همایش با تشکر از هیئت امنای مسجد الغدیر در برپایی این مراسم از جمعی از امامان جماعت و فرماندهان پایگاههای مساجد شهرستان زاهدان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark