کد مطلب: 29427
 
دبیر اجرایی هفته وحدت سیستان و بلوچستان خبر داد
برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته وحدت در سیستان و بلوچستان
دبیر اجرایی هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: امسال برنامه‌های ایام هفته وحدت با شکوه خاصی در سراسر سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۹

به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی اظهار کرد: در جلسه گزارش هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، مقرر شده برنامه‌های امسال هفته وحدت با شکوه خاص و در خور با حضور علما فریقین، اساتید، دانشجویان، ادارات نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته از 23 الی 29 دی ماه در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود، افزود: عمده برنامه‌های محوری در مرکز استان تحت عنوان جشن هفته وحدت با هدف تحکیم مبانی وحدت و تعامل نزدیک‌تر شیعه و سنی در استان که همواره به عنوان الگویی در کشور مطرح بوده و هستند، برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفته وحدت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این جشن با حضور 600 نفر از میهمانان اعم از علمای فریقین، اساتید دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان، روسای ادارات کل، معلمان و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی برگزار می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: محورهای مورد بحث در این جشن محوری، وحدت جهان اسلام و خطرات صهیونیسم و نقشه‌های خود را برای جریانات اسلامی به ویژه سلفی‌ها، تکفیری و وهابی برای ایجاد شکاف و تفرقه دنبال می‌کنند، است که مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی گفت: اجرای برنامه‌های متنوع برگزاری مراسم هفته وحدت سه‌شنبه شب 24 دی ماه امسال بعد از نماز مغرب در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هفته وحدت سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری آئین برادری در چهارشنبه 25 دی ماه و با حضور 600 نفر از میهمانان از قشرهای مختلف در جیرفت کرمان برگزار می‌شود.

هاشمی برگزاری مراسم هفته وحدت در شهرهای سراوان، ایرانشهر و چابهار را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد که در حاشیه این برنامه‌ها، جلسه تلاوت آیات قرآن کریم نیز زینت‌بخش محافل خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری آئین جشن در ایرانشهر و سرباز در شنبه‌شب 28 دی ماه نیز از جمله برنامه‌های محوری هفته وحدت در استان است.

دبیر اجرایی هفته وحدت سیستان و بلوچستان بیان کرد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان همواره نماد صلح، دوستی و برادری بوده و هستند و در زمینه امنیت به وجود آمده از این اخوت با سایر کشورهای منطقه قابل قیاس نیست و این یکی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

هاشمی تصریح کرد: نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه در مناطق قومیت نشین با درایت مردم و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری با هوشیاری کامل خنثی شده است و امروز شیعه و سنی با اخوت و برادری بیشتر در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی چون گذشته دارند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : تسنیم