کد مطلب: 50667
 
گزارش زاهدانه از جدیدترین شگرد قاچاقچیان برای تبلیغ کالای قاچاق در کشور؛
عرضه کالای قاچاق از طریق اپلیکیشن‌های موبایل/ با متخلفین در فضای مجازی برخورد جدی می شود
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از شگرد جدید قاچاقچیان برای فروش کالا خبر داد و گفت: اپلیکیشن‌های موبایل جدیدترین شیوه عرضه و فروش کالای قاچاق توسط سودجویان و قاچاقچیان در فضای مجازی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
 
به گزارش زاهدانه، این روزها با توسعه و گسترش اینترنت و ابزارهای ارتباطی و تسهیل ارتباطات از طریق فضای وب استفاده از شبکه های مجازی و به خصوص شبکه های موبایلی گسترش بیشتری یافته است. بگونه ای که در فضای مجازی شاهد تبلیغات گسترده کالا و اجناسی هستیم که به وفور برای فروش آنها به افراد بازاریابی های گرمی صورت می گیرد از تخفیف های چند درصدی گرفته تا ارسال رایگان به درب منازل و غیره.

چرا برخی با وجود شبکه های داخلی به دنبال شبکه های مجازی خارجی هستند؟
از آنجایی که تبلیغ در تلگرام و اینستاگرام در میان شبکه های اجتماعی به دلیل تعداد مخاطب بالا و فیلتر نبودن از محبوبیت خاصی برخوردار است عده ای از سودجویان و قاچاقچیان کالاهای قاچاق نیز اقدام به تبلیغ و فروش کالاهایی همچون پوشاک، موبایل یا اسباب و اثاثیه منزل و غیره کرده که باید گفت اینگونه کالاها علاوه بر اینکه از کمترین استانداردها برخوردار است اغلب هنگامی که به مشتریان تحویل داده می شوند پاکت هایی خالی هستند و بس.
جای سوال است که چرا با توجه به تاکیدات مختلفی که بر تولید داخلی و تکیه به توانمندی داخلی وجود دارد برخی هنوز با وجود شبکه های داخلی به دنبال شبکه های مجازی خارجی هستند ؟
در تکمیل این مطلب باید گفت که شبکه‌های اجتماعی خارجی که در کشور ما فعال هستند علاوه براینکه مجوزهای لازم را ندارند و به قوانین ما نیز احترام نمی‌گذراند، بعضا جمهوری اسلامی ایران را نیز در محیط نرم‌افزار خود به رسمیت نمی‌شناسند.

مهمترین هدف پشت پرده شبکه های اجتماعی خارجی تسخیر افکار و تغییر رفتار کاربران است
نباید فراموش کرد که یکی از مهمترین اهداف پشت پرده شبکه های اجتماعی خارجی تسخیر افکار و تغییر رفتار کاربران آن است بگونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنانشان به اهمیت فضای مجازی اشاره کرده اند و فرمودند " اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است " ، قطعا طبق این فرمایش باید این فضا بیشتر از پیش مورد بررسی قرار بگیرد و به آن توجه بیشتری شود چرا که اگر فضای مجازی را جدی نگیریم دشمنان از این طریق تا قلب جامعه ما نفوذ خواهند کرد .

شگرد جدید قاچاقچیان برای عرضه و فروش کالاهای قاچاق
در این زمینه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از شگرد جدید قاچاقچیان برای فروش کالا خبر داد و گفت: اپلیکیشن‌های موبایل جدیدترین شیوه عرضه و فروش کالای قاچاق توسط سودجویان و قاچاقچیان در فضای مجازی است.
سیدمرتضی مدنی‌فدکی اظهار داشت: یکی از شگردهای جدید به جهت عرضه کالاهای قاچاق خصوصا پوشاک استفاده از فضای مجازی و اپلیکیشن های موبایل است بگونه‌ای که عرضه‌کننده، کالای خود را از طریق نرم‌افزار تبلیغ کرده و در مکانهای فاقد مجوز اقدام به عرضه آن می کند.
وی افزود: معمولا عرضه‌کنندگان کالاهای فوق منازل مسکونی و مکانهای غیرتجاری و غیرصنفی را برای فعالیت خود انتخاب کرده تا ورود ضابطین تعزیرات حکومتی با مشکل روبرو گردد.
این مسئول در تکمیل مطلب بالا بیان کرد: مقرر شد تا با هماهنگی پلیس نظارت بر اماکن عمومی و پلیس فتا در صورت مشاهده تخلف در این حوزه ها ورود و پرونده تخلفاتی تشکیل شود.

عرضه کالای قاچاق تحت هر شرایطی پیگرد قانونی دارد
وی ادامه داد: عرضه کالای قاچاق تحت هر شرایطی و به هر شکلی غیرقانونی بوده و با متخلفین برخورد در راستای قانون صورت می‌گیرد.
مدنی فدکی تصریح کرد: شهروندان نیز در صورت مشاهده تبلیغات کالای قاچاق و یا غیر متعارف در فضای مجازی خصوصا اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند اطلاعات و گزارشات خود را به سامانه پیامکی 5000515010 ارسال کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark