کد مطلب: 48335
 
علمای اهل سنت در زاهدان:
جوانان اهل سنت به صورت داوطلبانه برای مبارزه با داعش به پا می خیزند/ مبارزه با داعش شیعه و سنی نمی شناسد
جمعی از علمای اهل سنت زاهدان با بیان اینکه سکوت در برابر گروه های تکفیری و داعش جایز نیست، بیان کردند: مبارزه با دشمنان اسلام شیعه و سنی نمی شناسد از همین رو این جوانان هم برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل داعش و گروه های تکفیری به پا خواستند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، از آنجایی که مبارزه با دشمنان و دفاع کردن از مظلومان در هر نقطه ای مذهب نمی شناسد جمعی از مردم زاهدان اعم از شیعه و سنی برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) و برای مقابله و مبارزه با گروهک های تکفیری و داعش بطور داوطلبانه به پا خواستند به گونه ای که در روز گذشته شاهد تشییع پیکر سه تن از جوانان اهل سنت در این زمینه بوده ایم که در این راستا خبرنگار ما با چند تن از علمای اهل سنت به گفت و گو پرداخته است که در ادامه می خوانید.

مدیر حوزه طوبی زاهدان: جوانان اهل سنت به صورت داوطلبانه برای مبارزه با داعش به پا می خیزند

مولوی عبدالغنی بارانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص شهادت جوانان اهل سنت در برابر مبارزه با داعش اظهار داشت: هر فردی که در خود احساس تکلیف و وظیفه داشته باشد در مقابل دشمنان به دفاع بر می خیزد از همین رو این افراد هم در راستای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) به مبارزه با دشمنان پرداختند.
وی با بیان اینکه این جوانان اهل سنت بصورت داوطلبانه در این مسیر گام نهاده اند، گفت: هیچ زور و اجباری برای رفتن وجود نداشته و آنها با علاقه در این راه قدم رداشته اند و این نشان از اتحاد، وحدت و همدلی اقشارمختلف مذاهب و مسلمانان دارد که در مقابل دشمنان و گروه های جدیدی که خود را از اسلام می پندارند، ایستادگی می کنند.

مسلمانان همیشه هوشیا و بیدار در برابر توطئه های دشمنان هستند

مدیر حوزه طوبی زاهدان افزود: اتحاد و همدلی مسلمانان باعث شکست دشمنان است.
وی در ادامه بیان کرد: مبارزه با گروه های تکفیری و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) باعث می شود تا دشمنان بدانند که مسلمانان همیشه هوشیار و بیدار هستند و هیچکس نمی تواند خود را نماینده تام الاختیار آنان خطاب کند زیرا هر کشور رهبری و فقیهی دارد که طبق فقه و اصول شرعی خود به وظایفش عمل می کند.
مولوی بارانی با اشاره به اینکه سکوت در برابر داعش جایز نیست، ادامه داد: مسلمان باید در برابر اینگونه حوادث هوشیار باشد، همچنین ما وظیفه داریم وظایف خود را در قبال امربه معروف و نهی از منکر به طور مناسب انجام دهیم لذا در برابر حق نباید هیچ شخصی سکوت کند زیرا حق پذیرفتی و گرفتنی است از همین رو اگر فردی در این رابطه سکوت کند و حالت انفعالی داشته باشد از نظر شرعی گنهکار محسوب می شود.

مبارزه با داعش شیعه و سنی نمی شناسد

وی گفت: مبارزه با داعش شیعه و سنی نمی شناسد لذا این افراد در مقابل ظلم ایستادگی کردند و بعنوان شهیدان راه اسلام ناب محمدی(ص) شناخته شدند زیرا قدم نهادن در این مسیر قطعا با هدف صورت می گیرد و این نشان از آن دارد که آنها به دنبال هدف های والایی بودند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه: حضور جوانان اعم از شیعه و سنی به صورت داوطلبانه است

مولوی ریگیان پور در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه جوانان اهل سنت برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) رفته بودند، بیان داشت: این جوانان برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) راهی این مسیر شدند.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با گروه های تکفیری و داعش همچنان ادامه دارد، گفت: مبارزه و مقابله با دشمنان نشان از اخوت و وحدت بین تشیع و تسنن است تا از جنگی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده جلوگیری کنند ومانع اختلاف و تفرقه افکنی دشمنان در بدنه این مردم و کشور شوند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه افزود: این شهادت به دشمنان ثابت می کند که در کشورِ همیشه سربلند و پیروزی همچون ایران اسلامی تمامی مذاهبی اعم از شیعه و سنی با هم متحد و یکپارچه هستند و با دل و جان در مقابل ظلم و استکبار ستیزی مقاومت و ایستادگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه سکوت در برابر داعش و گروه های تکفیری جایز نیست، بیان کرد: این جوانان به صورت داوطلبانه برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) رفته اند و در این راستا هم به شهادت رسیدند.
مولوی ریگیان پور در ادامه افزود: این دفاع به دشمنان نشان می دهد که همیشه شکست خورده خواهند بود و راه امام راحل همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون نیز مردم با پیروی از ولایت فقیه در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی می کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark