کد مطلب: 56732
 
دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر سیستان و بلوچستان:
ادبیات نماینده سراوان در گمرگ نماد مردم سیستان و بلوچستان نبود/ پیگیری مطالبات به حق مردم در اولویت کار هر نماینده
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: ادبیات و رفتاری که از سوی نماینده سراوان در گمرک ایران شنیده و دیده شد، از دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر زیبنده یک نماینده و نماد مردم این استان نبود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز، محسن اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به درگیری لفظی نماینده مردم سراوان با کارمند گمرک، افزود: مردم سیستان و بلوچستان مزین به ویژگی های بارزی شامل ایمان قوی، اخلاق اسلامی، صبوری و ولایت مداری و مزرداری هستند و براین اساس مسئولان و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی باید به عنوان نماد این مردم به فعالیت بپردازند.
وی با بیان این مطلب که اتفاق اخیر در گمرک ایران نشان می دهد که هماهنگی که باید توسط نماینده مجلس انجام می شده ضعیف بوده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان، اقوام و مذاهب گوناگون در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند به طوری که این خطه پهناور را به نماد وحدت و انسجام تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: نماینده سراوان مدعی شده برای پیگیری امور مردم استان که چندین سال درگیر خشکسالی و تنگناهای معیشتی ناشی از آن هستند، به گمرک رفته بود اما در فضای مجازی چیز دیگری منتشر شده و این رفتار نماد مردم و نماد یک نماینده ملت نمی تواند باشد.
اکبری افزود: از منظر ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در این واقعه، یک منکر آشکار اتفاق افتاده که یک بداخلاقی بوده و با هیچ دلیلی نمی توان آن را توجیه کرد.
وی با اشاره به حرف نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی مبنی براین که اگر مجلس با این دستگاه دولتی و آن کارمند برخورد لازم را انجام ندهد استعفا می دهم و به دانشگاه و استادی دانشگاه بر می گردم، تاکید کرد: در این واقعه کارمند گمرک که اتفاقا از برادران اهل سنت می باشد، وظیفه قانونی خود را انجام داده است.
وی افزود: قطعا استاد دانشگاه باید الگوی رفتار اسلامی باشد و شایسته نیست با فرافکنی و طرح مسائل قومی و مذهبی حاشیه سازی کنیم.
اکبری بیان کرد: قطعا هر نماینده وظیفه دارد مطالبات به حق مردم سیستان و بلوچستان را مطرح و پیگیری کند همانند سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که اقداماتشان جای قدردانی دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: همه ما به ویژه مردم و مسئولان بومی وظیفه داریم چهره واقعی این استان را به خوبی منعکس کنیم تا بسیاری از ویژگی های مردمان صبور و مهربان منطقه در اذهان عمومی نمایان شود.
شایان ذکر است هفته گذشته پخش کلیپی در فضای مجازی از نحوه گفت وگو و درگیری لفظی بین محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب سوران و مهرستان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی هنگام مراجعه به یکی از ادارات گمرک با یکی از پرسنل این مجموعه خبرساز شده و بازتاب های زیادی پیدا کرده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark