کد مطلب: 56796
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:
دریافت 67اثر در دبیرخانه جشنواره ملی ذکر و ذاکرین
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در مهلت ارائه شده در فراخوان جشنواره ملی ملی ذکر و ذاکرین، 67اثر در زمینه موسیقی آئینی دریافت شده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
 
به گزارش زاهدنیوز، حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود:67اثر در زمینه موسیقی آئینی برای شرکت در جشنواره ملی ذکر و ذاکرین در دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت شده است.
وی اظهار کرد: به جشنواره ذکر و ذاکرین ۴۰ اثر گروهی و ۲۷ اثر انفرادی ارسال شده پس از بازبینی محتوایی و انتخاب آثار ۱۴ گروه انتخاب شدند و همچنین ۶ اثر هم به صورت انفرادی به مرحله نهایی راه یافتند.
مسگرانی گفت: جشنواره ذکر و ذاکرین به نغمات آئینی مذهبی مرتبط با فرهنگ مردم ایران برمی‌گردد که هر گوشه از کشور مدل خاص خود را دارد.
وی با اشاره به این مطلب که پس از سال ها وقفه در برگزاری جشنواره ملی ذکر و ذاکرین، امسال سیستان و بلوچستان به عنوان استان میزبان برای برگزاری این جشنواره انتخاب شده، بیان کرد: آثار راه یافته به جشنواره متعلق به هنرمندان استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان انتخاب شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه چهار اثر در بخش گروهی و یک اثر در بخش انفرادی مربوط به هنرمندان سیستان و بلوچستان است، اضافه کرد: این جشنواره 19 و 20 دیماه جاری در تالار اشراق و سینما هلال زاهدان برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم مردم در این جشنواره آزاد است.
مسگرانی با بیان اینکه برنامه های جنبی نیز همزمان با برگزاری این جشنواره برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در پایان جشنواره ذکر و ذاکرین به هنرمندان سیستان و بلوچستانی درجه هنری اعطا و از آنان تقدیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: در کنار این برنامه، ۵کار تئاتر از منتخب کارهای ملی به این جشنواره تئاتر فجر در استان ما ورود پیدا می کنند و ۲کار هم از استان در طی دهه فجر به اجرا خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: فیلم فجر هم خوشبخانه امسال هفتمین دوره آن در تاریخ ۱۲تا۲۲بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، البته ۱۹و۲۰ بهمن بدلیل شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)تعطیل خواهد بود و اکران فیلم ها در سینما هلال وسینما اشراق صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark