کد مطلب: 45716
 
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در سیستان و بلوچستان آغاز شد‌/دریافت هرگونه وجه ممنوع است
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش ‌سیستان و بلوچستان‌ از شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی ‌و سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات خبر داد.‌
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در سیستان و بلوچستان آغاز شد‌/دریافت هرگونه وجه ممنوع است
 
به گزارش زاهدنه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، محمد ‌باقری با بیان اینکه مسئولیت ثبت‌نام دانش‌آموزان بر‌عهده مدیران مدارس است، افزود:‌‌باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس‌، این فرایند با رعایت کامل احترام به مراجعان و والدین دانش‌آموزان صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام تمام ‌دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیر‌دولتی صرفاً از طریق سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان (سناد) انجام می‌شود، اظهار داشت: ‌شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد بوده و سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات خواهد بود.

دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان‌ ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی‌، مصاحبه، شرط معدل و صرفاً براساس محدوده جغرافیایی صورت ‌می‌گیرد.

با‌قری با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان در مدارس غیر‌دولتی‌، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی تابع دستورالعمل‌های مربوطه است، تصریح کرد:‌‌ ثبت نام از دانش‌آموزان میان پایه در فرصت مقرر و بدون حضور آنان و اولیاء ‌‌صورت می‌گیرد، از این حیث دانش‌آموزان ‌و اولیاء‌ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس (دولتی و غیر دولتی) ممنوع است و بایستی وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز شود، افزود: دریافت شهریه و هرگونه هزینه تحصیلی و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به بیمه (علی‌الحساب 5 هزار تومان) و استعلام از ثبت احوال در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی و در فصل ثبت‌نام ممنوع است.

باقری با بیان اینکه پاسخگویی به شکایات مربوط به ثبت‌نام در ادارات آموزش و پرورش توسط واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیران ستاد و در اداره کل آموزش و پرورش‌، اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیرستاد انجام می‌پذیرد، گفت: ‌شماره تلفن 33442644 آماده پاسخگویی به سئوالات اولیاء و احیانا شکایات واصله است.‌‌
Share/Save/Bookmark