کد مطلب: 56354
 
اندراحوالات گرانی در بازار گوشت؛
گوشت گوسفند کیلویی 48 هزارتومان!/ از کنترل و نظارت خبری نیست
شهروندان زاهدانی در حالی باید قیمت گوشت قرمز را همچون طلا هر روز چک کنند که هر کیلو گوشت گوسفندی به قیمت 48 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
 
به گزارش زاهدنیوز، مدت‌هاست گرانی گریبانگیر بازار گوشت قرمز شده به گونه ای که قیمت های سر به فلک رسیده هرکیلو گوشت توان خرید یک کیلوگرم را هم از مردم گرفته و سبد غذایی آنان را با مشکل مواجه کرده است.
در این خصوص برخی از شهروندان در گفت وگو با عصرهامون بیان کردند: قیمت در هر مغازه متفاوت است و کنترلی بر روی اقلام صورت نمی گیرد.

باید مثل نرخ طلا قیمت گوشت را هم هر روز چک کنیم
به گفته شهروندان افزایش ناگهانی و بدون ترمز قیمت گوشت قرمز باعث شده این روزها مردم کمتر دور و بر قصابی‌ها بچرخند زیرا جیب‌هایشان خالی است؛ این را خانمی می گوید که از یک پروتئین سرا در مهرشهر زاهدان اقدام به خرید گوشت کرده است.
این شهروند با بیان اینکه آن قدر قیمت گوشت بالا رفته که دیگر توان خرید را از ما گرفته است، افزود: کارمان به جایی رسیده که باید قیمت گوشت را هم مانند طلا هر روز چک کنیم ببینیم چقدر بالاتر رفته است.
به گفته یکی دیگر از شهروندان گوشت گوسفند که تا چند وقت پیش 37 هزار تومان بود اکنون در قصابی ها بین 48 تا 52 هزار تومان هم فروخته می شود.
وی با بیان اینکه برخی قصابی ها گوشت را کیلویی 44 تومان هم به فروش می رسانند، افزود: مسئولان باید نظارت و کنترل بیشتری بر قیمت ها داشته باشند در بازار مشترک هر کیلو گوشت یا لاشه کامل کیلویی 46 هزار تومان و در پروتئین سراهای سطح شهر کیلویی 46 تا 48 هزار تومان به فروش می رسد؛ عرضه این قیمت ها نشان می دهد ظاهرا هرکسی هر قیمتی بخواهد از مشتری پول دریافت می کند.
این گلایه ها در حالی است که در ماه اخیر شاهد افزايش لجام گسيخته قيمت برخي کالاهاي اساسي بوديم ولي با توجه به جايگاه ويژه گوشت در سبد غذايي خانوار، گراني سرسام آور آن خانواده هاي بسياري را براي تامين اغذيه سالم دچار چالش و مشکل کرد.

گوشت گوسفندی را گران تر از 43 هزار تومان خریداری نکنید
با این تفاسیر اما مسعود رسولی رئیس انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در گفت وگو با یکی از سانه ها بیان کرده است که گوشت گوسفندی را گران تر از 43 هزار تومان خریداری نکنید.
به گفته وی در تامین گوشت قرمز هیچ کمبودی نداریم و گوشت به اندازه کافی تولید، وارد و توزیع می شود.
این مسئول ادامه داد: ران گوسفندی با قیمت هر کیلو 43 هزار تومان، سردست هر کیلو 42 هزار تومان، راسته گوسفندی هر کیلو 35 هزار تومان، قلوه گاه هر کیلو 25 هزار تومان و گوشت گردن گوسفندی نیز هر کیلو 35 هزار تومان در فروشگاههای زنجیره ای عرضه می شود.
وی از شهروندان خواست برای تامین گوشت مورد نیاز به فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه و تره بار مراجعه کنند.
در پایان شایان ذکر است که قیمت هرکیلو گوشت شتر مرغ در برخی قصابی ها و پروتئین سراهای سطح شهر زاهدان به 40 تا 42 هزار تومان؛ هر کیلو گوشت گاو بدون استخوان 35 و با استخوان 29 هزار تومان، بوقلمون 19 هزار و 500 تا 22 هزار تومان به فروش می رسد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark