کد مطلب: 51105
 
به همت مسئولان شهرداری زاهدان؛
دیوار تنها مجتمع ورزشی دانش آموزی سیستان وبلوچستان تخریب شد/ مخالفت دادستان هم مانع از فروریزی دیوار نشد
دیوار تنها مجتمع ورزشی سیستان وبلوچستان و دهکده المپیک دانش آموزان زاهدانی در پی غفلت مسئولان شهرداری تخریب شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
 
به گزارش زاهدانه، روز گذشته شهرداری زاهدان در حرکتی شتابزده اقدام به تخریب دیوار تنها مجتمع ورزشی دانش آموزی سیستان وبلوچستان و تنها دهکده المپیکی دانش آموزان در این شهرستان کرد. اقدامی که نه تنها خلاف مصوبات قانونی بود بلکه باعث بلاتکلیفی میلیاردها تومان ثروت در مجتمع ورزشی شهید بهشتی زاهدان شد.
گفتنی است این مجتمع چند سالی است بعلت عدم بار ترافیکی در آن منطقه از سوی شهرداری در طرح تعویض قرار گرفته که آموزش و پرورش استان با اجرای این امر هیچ مشکلی نداشته اما بر اساس مصوبات این کارگروه که رئیس آن معاونت عمرانی استاندار استان و مسئول کمیسیون ماده5 است قرار بود تا قبل از اجرای این طرح ابتدا شهرداری به مصوبات مندرج در کارگروه جامع عمل پوشانده و پس از آن اقدام به تخریب کند اما شواهد گویای آن است که صبح دیروز حوالی ساعت 3 بامداد شهرداری در اقدامی عجولانه اقدام به تخریب دیوار مجتمع شهید بهشتی زاهدان کرد که این امر طبق دستور مقام قضائی قبل از اجرای مصوبات خلاف بشمار می آید.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با توجه به تخریب غیرقانونی دیوار مجتمع شهید بهشتی زاهدان اظهار داشت: چندین سال است که شهرداری به علت بار ترافیکی که در این منطقه وجود ندارد به دنبال تخریب دیوار این مجتمع می باشد.


دیوار تنها مجتمع ورزشی استان تخریب شد
مرادی با بیان اینکه این تنها مجتمع ورزشی دانش آموزی استان و دهکده المپیک دانش آموزان زاهدانی است، گفت: قرار شد در صورت اجرای برخی از مصوبات توسط شهرداری که شامل دیوارکشی، دادن زمین معوض به آموزش و پرورش، ایجاد زیر گذر برای اتصال دو قسمت مجتمع با یکدیگر و تجاری سازی قسمتی از زمین مربوطه است شهرداری اقدام به تخریب کند اما شهرداری بدون انجام هیچکدام از مصوبات در حرکتی شتابزده اقدام به تخریب دیوار موردنظر کرد.

شهرداری عجولانه عمل کرد
وی در ادامه افزود: طبق آخرین مذاکره در روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه جاری قرار بوده است  با تشخیص مقام قضایی تا روز دوشنبه شهرداری مستندات لازم برای اجرای طرح تعریض را ارائه کند اما قبل از ارائه مستندات اقدام به تخریب و تعریض کرده‌ است که جای تأمل دارد.
مرادی تاکید کرد: اجرای زیرگذر برای اتصال دو قسمت مجتمع با یکدیگر، تحویل زمین معوض به آموزش و پرورش از جمله امقدمات کار قبل از تعریض بوده که نه تنها انجام نشده بلکه امروز یک دیوار غیرکارشناسی با وضعیت و ارتفاع نامناسب مجتمع شهید بهشتی را به دو قسمت تبدیل کرده که نشان از شتابزدگی شهرداری در اجرا طرح تعریض حتی به قیمت رعایت نکردن استانداردهای فنی طرح تعریض است.

مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه 2 زاهدان: پول به آموزش و پرورش پرداخت شده است

محمد حسین سلمانژاد در این خصوص به خبرنگار زاهدانه گفت: این خیابان قرار است خیابان مصطفی خمینی را به سرداران شهید و بلوار انقلاب وصل کند از این رو در طرح تعریض قرار دارد.
وی با اشاره به تخریب دیوار مجتمع شهید بهشتی زاهدان افزود: شهرداری قبل از تخریب این دیوار اقدام به کشیدن دیوار کرده که این تخریب با دستور قضائی و پرداخت پول به آموزش و پرورش صورت گرفته است.


پرداخت پول به آموزش و پرورش کذب است
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان ضمن کذب بوده این ادعا مبنی بر پرداخت پول به آموزش و پرورش توسط شهرداری زاهدان گفت: پاراف دستور دادستانی در این زمینه وجود دارد که نباید قبل از اجرای مصوبات تخریبی صورت می گرفت.
مردای با بیان اینکه مشخص نیست پای چه منافعی در میان باشد، ادامه داد: مدیر کل آموزش و پرورش استان در دیدارهایی که با معاون استاندار و دادستان داشته مخالف تخریب دیوار مجتمع قبل از اجرای مصوبات بوده است.
وی گفت: هم اکنون نیز جداسازی صورت گرفته شهرداری باعث قطع لوله های آب و آبرسانی به درختان این مجتمع شده که در حال خشک شدن می باشند.

از طریق مراجع قضائی پیگیر موضوع هستیم

در ادامه پیگیری خبرنگار زاهدانه معاون پشتیبانی آموزش و پرورش هم بیان کرد: واقعیت امر این است که شهرداری مصوبه کارگروه این موضوع را در استانداری به ریاست دکتر کرد معاون عمرانی استاندار بر عهده داشته که این مصوبه را ناقص و شتابزده اجرا کرده است.
محمد علی عسکری با بیان اینکه هم اکنون مصوبه این موضوع از طریق مراجع قضائی در حال پیگیر ی می باشد، اظهار داشت: بر اساس مستندات قرار بود تا فردا(دوشنبه) شهرداری مجوز وزیر کشور را در خصوص تخریب دیوار مجتمع شهید بهشتی ارائه و پس از آن اقدام به تخریب کند که این امر تاکنون اتفاق نیفتاد و شتابزده عمل کردند.
وی با بیان اینکه دادستان مخالف این طرح قبل از اجرای مصوبات بوده است، ادامه داد: وی دستور داده بود تا روز ارائه مستندات این دیوار نباید تخریب شود.

بلاتکلیفی میلیاردها تومان ثروث بعلت اقدام شتابزده شهرداری

این مسئول گفت: بر اساس مکاتباتی که انجام شد شهرداری موظف به اجرای 4 بند که در بالا بدان اشاره شد، بود اما علی رغم عمل به مصوبات این تخریب را انجام داد.
عسکری افزود: اکنون بعلت این اقدام شتابزده میلیاردها تومان ثروت این مجتمع آموزشی در بلاتکلیفی بسر می برد.

شهرداری مسئول تعرض به اموال و دانش آموزان است
وی تاکید کرد: در این راستا اگر سرقت، آسیب و تعرض به اموال و دانش آموزران صورت بگیرد مسئولیت آن بر عهده شهرداری خواهد بود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark