کد مطلب: 48235
 
گزارش زاهدانه از صفهای طولانی گاز در زاهدان؛
باز هم زمستان و وعده های یخ زده مسئولین
کمبود گاز مایع طی چند هفته اخیر در شهرستان زاهدان به گونه ای است که در خیابان های زیباشهر، فلکه کشاورز، میدان امام رضا(ع) و ثارالله شاهد صف های طولانی از حضور مردم برای گرفتن یک یا چند عدد کپسول گاز هستیم که ساعتها به انتظار نشسته اند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۲
 
به گزارش زاهدانه، باز هم در آستانه فصل سرما قرار گرفته ایم و دوباره شاهد روزهای سخت حمل کپسول های گاز از یک نقطه به نقطه دیگر در سطح شهر زاهدان هستیم. روزهایی که برای یافتن یک کپسول گاز باید ساعتها در صف های طولانی چشم به انتظار بود تا شاید نوبت به ما هم برسد البته اگر شانس بیاوریم و کپسول ها تا آن موقع تمام نشوند که مجبور شویم دوباره خیابانها را زیر و رو کنیم.
همه ساله همزمان با آغاز فصل سرما یکی از مهمترین مشکلات مردم در پهناورترین استان کشور کمبود گاز مایع است آن هم در صورتی که برای رفع این مشکل دو سال پیش بزرگ‌ترین ایستگاه ریلی تخلیه گاز مایع در زاهدان افتتاح شد و مردم دلخوش شدند که از این پس مشکلی در تهیه گاز نخواهند داشت اما این کار هم نتوانست مشکل کمبود گاز را در سیستان و بلوچستان و شهرستان زاهدان حل کند و امروز به وضوح می بینیم که این مشکل همچنان ادامه دارد که در پی آن مردم نیز بسیار گله مند و ناراضی هستند.


صف های طولانی گاز در زاهدان پایانی ندارد

کمبود گاز مایع طی چند هفته اخیر به وضوح در شهرستان زاهدان زیاد شده و شهروندان ساعت های طولانی را به انتظار یک عدد کپسول گاز باید صرف کنند و این مشکل در صورتی است که بازار سیاه فروش گاز مایع این روزها بر مشکلات شهروندان افزوده و هر کپسول گاز با قیمت 8 تا 10 هزار تومان به آنها عرضه می شود.

خیابان های زیباشهر، فلکه کشاورز، میدان امام رضا(ع) و ثارالله وغیره در زاهدان این روزها شاهد صف های طولانی از حضور مردم است که برای گرفتن کپسول گاز ساعتها به انتظار می نشینند.
اربابی یک شهروندان زاهدانی است که در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: حدود یک ساعت و چهل دقیقه است که در خیابان زیباشهر منتظر گرفتن دو عدد کپسول گاز می باشد.
وی با بیان اینکه سوز سرما تا عمقاستخوان هایش نفوذ پیدا کرده است، گفت: مردم این استان هم حق دارند همچون سایر شهروندان در دیگر استانها از نعمت گاز شهری و خانگی بهره مند باشند اما متاسفانه سالهاست مردم در انتظار روشن شدن مشعل فروزان گاز در این خطه از کشور هستند و همچنان که مشاهده می کنید باید برای بدست آوردن 2 یا سه عدد کپسول گاز ساعت ها در صف منتظر باشند و یا خیابان های شهر را در جستجوی دیدن ماشین حمل کپسول گاز چندین بار بالا و پایین کنندتا بتوانند کپسول مورد نیاز خود را فراهم کنند.

افزایش قیمت گاز باعث نارضایتی مردم است

خانم کندری یکی از ساکنان خیابان مهرشهر است که در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قیمت های سرسام آور کپسول گاز مایع به صورت آزاد از توان مالی ما خارج است و نمی توانیم در زمان هایی که گاز به سختی پیدا می شود کپسول آزاد را با قیمت بالا بین 8 تا 10 هزار تومان خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه بارها پیش آمده که چند شب را بدون داشتن کپسول گاز سپری کرده ایم، افزود: شغل همسرم آزاد است و درآمد مناسبی ندارد، از طرفی باید این کپسول ها را به دوش بگیریم و کیلومترها پیاده بیاییم تا به میدان سربازان گمنام در زیباشهر برای گرفتن 2 عدد کپسول برسیم، خدا را خوش نمی آید که در این سوز سرما برای گرفتن یک کپسول گاز ساعت ها در صف به انتظار بنشینم و فرزندانم نیز از سوز سرما دستان خود را با آه نفس هایشان گرم کنند.
خانم کندری ضمن تقاضا از مسئولین برای افزایش ماشین های حمل گاز مایع در نقاط شهر خواستار آن شد تا مسئولین حداقل مشکل مردم را حل کنند و نگذارند برای یک یا 2 عدد کپسول گاز ساعت ها الاف باشند.

بروز این مشکلات و گلایه شهروندان زاهدانی در صورتی است که در 23 آبانماه امسال مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز زاهدان در گفت و گو با یکی از رسانه ها بیان داشته بود: سوخت زمستانی مشترکان گاز خانگی در این شهرستان تا دو روز آینده به صورت کامل تامین می شود و مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت.

حسینعلی شه بخش گفت: ذخیره سازی گاز در زاهدان در حال انجام است و شهروندان از طریق امور مشترکان نسبت به تهیه گاز مایع مورد نیاز خود اقدام و از تجمع مقابل این شرکت و ماشینهای حمل کننده گاز خوداری کنند.
وی افزود: شرکت دولتی پرسی ایران گاز، گاز مورد نیاز مردم زاهدان را از طریق حمل و نقل ریلی تامین می کند و در خدمت رسانی به موقع به مردم مشکلی ندارد.
این مسئول بیان کرد: علت بروز کمبود گاز مایع در استان برخی مشکلات ایجاد شده در مبدا بارگیری بوده است.
وی ادامه داد: هم اینک با پیگیری های انجام شده از سوی بخش های مختلف از جمله استانداری، فرمانداری و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، تامین گاز برای سیستان و بلوچستان از دو منبع در اصفهان و بندر عباس در حال انجام است.
مدیر شرکت پرسی ایران گاز زاهدان تصریح کرد: یک منبع جدید گاز به زودی در زاهدان راه اندازی می شود که با راه اندازی آن برای 10 روز ذخیره گاز استان تامین می شود و در طول زمستان هیچ مشکلی برای توزیع گاز بین مردم وجود نخواهد داشت.
شه بخش با بیان اینکه مردم می توانند با گرفتن اشتراک از طریق سامانه گاز مورد نیاز خود را تامین کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای توزیع گاز، زاهدان به 33 قسمت تقسیم شده است خودروهای توزیع گاز به طور مساوی در تمام این قسمت ها تردد می کنند.

لازم به ذکر است در پی تماس های مکرر که این پایگاه خبری با «مجتبی خانجانی» فرماندار شهرستان زاهدان داشت وی پاسخگو نبود که در روزهای آینده پیگیر این موضوع از فرماندار زاهدان خواهیم بود.

سخن پایانی:

براستی سالهاست که به دست آوردن یک کپسول گاز بدون دغدغه به رویایی دست نیافتنی برای مردم سیستان وبلوچستان تبدیل شده است، زیرا برای گرفتن یک عدد کپسول باید کوچه پس کوچه ها را ساعت ها طی کنند و در صف های طولانی به انتظار بنشینند تا شاید نوبت به آنها هم برسد و گاز مورد نیاز خود را تهیه کنند، این مشکل در صورتی است که مردم این استان هم حق دارند در آسایش و رفاه بسر ببرند و در سوز سرما برای یک یا چند عدد کپسول ساعت ها الافی را تحمل نکنند و این مشکل شهروندان این خطه از کشور در صورتی است که در سایر شهرستان های کشور حتی در دورترین نقاط روستایی اهالی آن با چرخاندن یک پیچ در خانه به آسانی به گاز دسترسی دارند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark