کد مطلب: 49883
 
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد:
مفاسد اخلاقی و اجتماعی دستاورد تماشای شبکه های ماهواره ای/ نبود ماهواره در خانه الزامی است
یک کارشناس مذهبی در زاهدان با تاکید براینکه نبود ماهواره در خانه الزامی است، گفت: ماهواره یک فضای باز محسوب می شود که نمی توان افراد را از تماشای آن بازداشت از اینرو پرخاشگری، عصبانیت، مفاسد اخلاقی واجتماعی از جمله مفاسد استفاده از این ابزار در خانه محسوب می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
 
به گزارش زاهدانه، پایه های هر جامعه ریشه در ارزش، آرمان و باورهای دینی واعتقادی آن دارد که برای خدشه وارد کردن به آن کافیست فرهنگ آن جامعه را نشانه گرفت وافراد جامعه را از خود بیگانه کرد تا برخلاف آنچه که باور دارند، عمل کنند ازاینرو استفاده بی رویه از ماهواره وفضای باز اینترنت از جمله عوامل افول فرهنگ است که دشمن آن را سر لوحه کار خود در به انحطاط کشیدن جوامع قرار داده است.
 تماشای بیش از حد سریال های ماهواره ای علاوه بر سست کردن بنیان خانواده ها منجر به افزایش فرهنگ غربی و بالا رفتن سن ازدواج در افراد شده چرا که افراد با الگو گیری از فرهنگ غرب نسبت به ازدواج بی میل شده و به زندگی مجردی روی آورده اند.
در این رابطه یک کارشناس مذهبی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: ماهواره ابزار دیجیتالی بسیار پیشرفته ای است که متاسفانه در جامعه جهانی استفاده های نامناسبی از آن می شود.
حجت السلام امین کریمی پور با اشاره به اینکه ماهواره می توانست جامعه رابه سمت ترقی و تعالی برساند، گفت: متاسفانه بهره گیری از مسائل مستهجن ودروغ پردازی دردستگاه های تبلیغاتی باعث آشفته شدن ذهن مردم شده وخانواده را به انحطاط کشانده که در این زمینه باید گفت کودکان ونوجوانان بیشترین آسیب را در خانواده هایی می بینند که همیشه به تماشای ماهواره می پردازند.
وی جدایی اعضای خانواده از یک دیگر وسست شدن کانون گرم خانواده را از علل وجودی و عملکرد منفی شبکه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان که در آستانه سن بلوغ هستند علاوه بر اینکه روحیه آنها خراب می شود آسیب هایی هم چون افسردگی، خود آزاری، فرار از خانواده و بسیاری از مفاسد ومعضلاتی دیگر اجتماعی آنها را تهدید می کند.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه ماهواره جنبه آموزشی پایینی برای کودکان دارد، ادامه داد: مطالب، فیلم ها و مستنداتی که در شبکه ماهواره ای مورد بررسی قرار می گیرند برای بزرگسالان بوده و همراه با ابتذال است که متناسب با روحیه کودکان ونوجوانان نمی باشد به گونه ای که تماشای آن منجر به بلوغ زودرس می شود.
وی بیان کرد: ماهواره باعث بازشدن فکر و ذهن افراد به ویژه جوانان در مسائل مختلف از جمله مسائل جنسی می شود و در صورتی که افراد به سن بلوغ نرسیده باشند وبا این مسائل آشنا شوند دیدن برخی برنامه ها باعث تحریک آنها شده وبه آینده کاری و زندگی اجتماعی آنها ضربه وارد می کند.
حجت السلام کریمی پور با تاکید براینکه نبود ماهواره در خانه الزامی است، گفت:  ماهواره یک فضای باز محسوب می شود که نمی توان افراد را از تماشای آن بازداشت از اینرو پرخاشگری، عصبانیت، درس نخواندن، مفاسد اخلاقی واجتماعی، اعتیاد وغیره از جمله مفاسد استفاده از ماهواره در خانه محسوب می شود.
این کارشناس مذهبی بهترین راه برای جلو گیری استفاده از این ابزار در خانواده ها را سرگرم کردن کودکان و نوجوانان به مسائل تفریحی، ورزشی و مذهبی عنوان کرد و ادامه داد: شرکت وحضور فرزندان در کانون های فکری و فرهنگی وغیره باعث پرشدن وقت آنها شده که باعث می شود از ابزاری همچون ماهواره و استفاده بیش از حد از اینترنت اجتناب کنند.
کریمی پوردر پایان ترویج خشونت، سست شدن بنیان خانواده، افزایش آمارطلاق، اختلافات خانوادگی، تجمل گرایی وشکستن حریم خانوادگی را از جمله پیامدهای مخرب شبکه های ماهواره ای بیان کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark