کد مطلب: 55804
 
در پی ذبح دام های روز عیدقربان؛
آلودگی صدای مردم را درآورد/ تنفس با چاشنی فضولات دام در معابر شهر زاهدان
جمعی از اهالی ساکن در خیابان امیرکبیر زاهدان با بیان اینکه فضولات دام های روز عیدقربان هنوز از معابر این محل جمع آوری نشده است از مسئولان خواستار رسیدگی به این اوضاع شدند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
 
به گزارش زاهدنیوز، نفس ها در سینه حبس شده و اهالی با ماسک در کوچه تردد می کنند از ترس استشمام بو در منزل کولرها را خاموش کرده و با گرمای هوا سازگاری می کنند تا مبادا بوی متعفن در داخل خانه بپیچد و اوضاع تنفسی آنها را بدتر کند.
این ماجرا حکایت اکثر شهروندان در خیابان ها و کوچه پس کوچه های کلانشهر زاهدان مانند خیابان آزادگان، امیرکبیر و غیره است که اهالی را سرگردان کرده به گونه ای که گزارشات و اظهار نظرهای اهالی از واقعیت تلخی حکایت دارد زیرا بوی تعفن و بد پراکنده در این کوچه ها که به خاطر پسماند و فضولات دام های روز عید قربان است هنوز همچنان در معابر این خیابان ها پراکنده و به حال خود رها شده اند و تاکنون ماموران شهرداری نسبت به جمع آوری آن ها اقدامی انجام نداده اند.
رها سازی فضولات دام و طیور در مسیر تردد شهروندان، وجود حشرات موذی و بوی تعفن در مکان هایی که محل زندگی مردم است جای بسی تامل دارد که می طلبد مسئولان مربوطه نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.
در این راستا در پی تماسی که خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون با محمد امیر براهویی معاونت خدمات شهری شهرداری زاهدان داشت، وی اظهار کرد: در زمان عید قربان با توجه به ذبح چند هزار راس دام حجم زباله های تولیدی نسبت به روزهای معمولی چهار برابر افزایش پیدا می کند که ماموران شهرداری اقدام به جمع آوری و نظافت معابر سطح شهر می کنند.
براهویی با اشاره به اینکه در سال های گذشته پوست گوسفندان جداگانه خریداری می شد اما امسال این مهم هم به معضلات اضافه شده است، گفت: ازساعت14 روز عید قربان ماشین های جمع آوری زباله خدمات شهری و عمرانی اقدام به پاکسازی معابر کرده تا برای شهروندان مشکلی پیش نیاید.
معاونت خدمات شهری شهرداری زاهدان در پایان خاطر نشان کرد: مشکل ما این است که بعد از جمع آوری زباله ها مجددا این زباله ها تولید می شود و از طرفی هم به خاطر اینکه مردم استان تا سه روز پیاپی عید دارند برخی فضولات و پسماند دام ذبح شده را در گوشه و کنار معابر قرار می دهند که با این وجود باز هم رسیدگی به این معضل با فوریت بیشتری در دستور کار قرار گرفته تا معابر و خیابان ها پاکسازی شوند.
گفتنی است تاکنون معابر زیادی در سطح شهر از وجود فضولات و پسماندهای دام ها پاکسازی شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark