کد مطلب: 33762
 
بنیاد امید ایرانیان اتاق فکر رفع مشکلات استان است
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت : بنیاد امید در سیستان و بلوچستان، منشاء خیر و برکت و بعنوان یک نهاد مردمی بتواند نقش اتاق فکر را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه و حل مشکلات استان، همگرایی و تفاهم بیشتر بین فعالان اجتماعی و سیاسی داشته باشد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
 
به گزارش زاهدانه ، محمدرضا عارف در مراسم افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در زاهدان، ضمن تبریک عید مبعث و گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ضمن ابراز خشنودی از افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در استان سیستان و بلوچستان همزمان با ایام شعبانیه، گفت: انتخاب استان سیستان و بلوچستان بعنوان اولویت‌های اول در افتتاح شعبه بنیاد امید، بیانگر نگاه شورای عالی و هیأت مدیره بنیاد به این استان و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن است.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم فعال شدن بنیاد امید در این سیستان و بلوچستان، منشاء خیر و برکت برای استان باشد و بعنوان یک نهاد مردمی بتواند نقش اتاق فکر را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه و حل مشکلات استان، همگرایی و تفاهم بیشتر بین فعالان اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، تصریح کرد: جهت‌گیری اصلی نظام، حضور مردم در صحنه و مشارکت مردم در همه امور است و جایگاه مردم در قانون اساسی بصورت شفاف بیان شده است و هیچکس و هیچ جریانی نمی‌تواند نقش تأثیرگذار مردم در اداره امور کشور را نادیده بگیرد.

عارف با تاکید بر اینکه "اصل مسلم و قطعی در دنیای امروز، نقش‌آفرینی مردم در کنار دولت‌ها در همه امور فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی است"، افزود: پیشرفت کشورها و پاسخگویی دولت‌ها در گرو مشارکت و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان، مأموریت اصلی این بنیاد را تلاش برای اعتلای ایران اسلامی و افزایش کیفیت زندگی آحاد مردم بوسیله تولید، بازتولید و توزیع فرهنگ و گفتمان عقلانیت و اعتدال در کشورداری همراه با تعامل و تفاهم سازنده و دانایی‌محور بین خبرگان و نخبگان خردورز ایرانی داخل و خارج از کشور دانست.

عارف ادامه داد: مبنای حرکت بنیاد امید ایرانیان، اعتدال، اخلاق‌مداری و خردورزی و توسعه گفتمان کشورداری خردمندانه و توانمندسازی جوانان و زنان است. مهمترین مسئولیت اجتماعی بنیاد امید ایرانیان نیز نهادسازی، تقویت نهادهای مدنی و کادرسازی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت حمایت و همیاری دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت: همه جریانات مختلف کشور باید بدون سهم‌خواهی دولت را کمک کنند و بدانند که دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و تلاش کنند قوه مجریه به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود با آرامش دست پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "دفاتر استانی بنیاد امید باید اتاق فکری امین و یاوری دلسوز و کارشناسی خبره برای همه نهادهای دولتی، عمومی و مردمی باشد"، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دفتر بنیاد، با توجه به پتانسیل‌ها، موقعیت ارزنده استان و سرمایه‌های ارزشمند طبیعی و انسانی یک برنامه راهبردی را تدوین کنند و حتی در طراحی برنامه ششم توسعه اثرگذار باشند.

عارف در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان سیتان و بلوچستان، تاکید کرد: استان سیتان و بلوچستان می‌تواند پل ارتباطی با ثبات کشور با کشورهای همسایه باشد.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark