کد مطلب: 30549
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد
برگزاری مرحله شهرستانی المپیاد ملی مهارت در سیستان و بلوچستان
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نخستین مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل - 2015 با حضور 199 نفر در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۷
برگزاری مرحله شهرستانی المپیاد ملی مهارت در سیستان و بلوچستان
 

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان این مرحله 90 نفر مرد و 109 نفر زن هستند که در24 رشته مهارتی شامل، ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات، جوشکاری، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب ، آجرچینی، رباتیک (تیمی دو نفره)، کابینت سازی چوبی، نجاری، جواهرسازی، خیاطی، قنادی، فناوری اتومبیل، آشپزی نقاشی خودرو، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم‌های تحت شبکه)، فناوری طراحی گرافیک و گل آرایی به رقابت پرداختند.

وی گفت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه ریزی برای رفع آنها از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت(WSI ) سالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور برگزار و برگزیدگان آن را برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی برگزار می‌شود که پس از آن از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

جهانتیغی اذعان داشت: در سال جاری آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقمند، اطلاع رسانی بهتر و افزایش مهلت ثبت‌نام علاقمندان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو  نوبت برگزار می شود.

این مسئول متذکر شد: کسانی که موفق به شرکت در مرحله نخست پانزدهمین مسابقات ملی مهارت نشده‌اند می‌توانند از تاریخ 26/11/92 تا 15/12/92  نسبت به ثبت‌نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به آدرس:http://advari.irantvto.ir اقدام کنند که مرحله دوم این مسابقات نیز مورخ 23/12/92  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark