کد مطلب: 51915
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان:
محکومیت قاچاقچیان تلفن همراه در سیستان وبلوچستان/ از کشف محموله‌های قاچاق 2 میلیارد ریالی تا ورود کالای قاچاق وارداتی از طریق مرزهای آبی
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف گوشی های همراه قاچاق در زاهدان گفت: طبق نظریه گمرک هیچ گونه مجوزی برای ورود این تلفن ها به کشور صادر نشده بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱
 
به گزارش زاهدانه، این روزها در حالی مسئله قاچاق بعنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ اقتصاد کشور مطرح است که همجواری سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه و داشتن مرزهای آبی و خاکی راه را برای واردات انواع کالاهای قاچاق از میوه، پارچه، ظروف گرفته تا تلفن همراه، تلویزیون و غیره به این استان باز کرده است.
کالاهای قاچاقی که علاوه بر ضربه به اقتصاد ملی کشور از سویی غیر بهداشتی بوده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و از سوی دیگر نیز فاقد استانداردهای لازم و بی کیفیت است.
علی ای حال از آنجایی که قاچاق کالا صدمه زیادی به تولیدات و صادرات وارد می کند تنها راهکار اصلی برای نجات تولید در برنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی، تلاش برای جلوگیری از گسترش و ریشه کنی قاچاق است.

کشف 161 دستگاه تلفن همراه
در همین راستا مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف یک محموله قاچاق در شهرستان زاهدان اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی پاسگاه جون آباد در نزدیکی این شهرستان پس از مشکوک شدن به یک دستگاه اتوبوس و بازرسی آن موفق به کشف 161 دستگاه تلفن همراه و مقادیر قابل توجهی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق نظیر ماسک صورت، صابون و واکس مو که به صورت غیرقانونی در حال حمل بود، شدند.

قاچاق کالاهای وارداتی از طریق مرزهای آبی
مرتضی مدنی فدکی با بیان اینکه قاچاقچیان به پرداخت 992 میلیون ریال جریمه و ضبط اموال مکشوفه محکوم شدند، گفت: این کالاها از طریق مرز آبی وارد کشور شده و متخلفان قصد انتقال آن به شهرستان زاهدان برای عرضه در سطح بازار را داشتند که با هوشیاری ماموران در اقدام خود ناموفق بودند.
وی با اشاره به اینکه کالاها مکشوفه به اداره اموال تملیکی استان تحویل داده شد، افزود: متهمان به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

گوشی های همراه مجوز ورود به کشور نداشتند
وی در خصوص جزئیات اقلام و اجناس کشف شده از قاچاقچیان مورد نظر نیز بیان داشت: با استعلامات صورت گرفته از دانشگاه علوم پزشکی لوازم آرایشی کشف شده غیر قابل مصرف انسانی اعلام شد.
این مسئول درخصوص گوشی های همراه نیز گفت: طبق نظریه گمرک هیچ گونه مجوزی برای ورود به کشور صادر نشده بود.

از کشف محموله‌های قاچاق 2 میلیارد ریالی تا دستگیری 4 متهم
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان هم با اشاره به کشف محموله‌های قاچاق 2 میلیارد ریالی در این شهرستان بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران یگان تکاوری قطار خنجک زاهدان در اجرای طرح ایست و بازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه تریلی مشکوک شده و خودروها را برای بازرسی متوقف کردند.
علی عارف‌نژاد با اشاره به دستگیری چهار متهم و توقیف2دستگاه خودرو در این زمینه افزود: در این راستا ماموران نیروی انتظامی موفق به کشف انواع کالای قاچاق شامل شکر، چای، پارچه، ظروف آشپزخانه، مواد شوینده و لاستیک خودرو به ارزش 2 میلیارد ریال شدند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark