کد مطلب: 56523
 
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان خبر داد:
پیش بینی میزبانی از ۷۰ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز «میرجاوه» برای اعزام به کربلا و
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
 
به گزارش زاهدنیوز، رضا بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حسینیه «فاطمیه» زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز میرجاوه برای اعزام به کربلا وارد کشور شوند.
وی با اشاره به اینکه مقصد این زائرین گرامی مرز «شلمچه» است، افزود: از همین رو ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با توجه به نیاز به رسیدگی به زائران پاکستانی حضرت اباعبدالله(ع) که وارد کشور می شوند و با هدف خدمت رسانی به این عزیزان شکل گرفت.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمات دهی به زوار پاکستانی از ۲۱ مهر ماه آغاز و تا ۷ آبان ادامه دارد، گفت: تمام خدمات و برنامه ریزی های این ستاد با کمک مردم ولایت مدار استان و همینطور به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام و پیگیری است.
بختیاری تصریح کرد: ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان در ۵ بخش حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطعام، اسکان و فرهنگی به این زائران عزیر خدمت رسانی می کند.
وی با اشاره به اینکه ارائه بسته های فرهنگی، بسته ویژه کودک و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های ستاد اربعین در این ایام است، بیان داشت: قطعا در راستای خدمت بهتر و مناسب تر به زائران پاکستانی از هرگونه کمک و همیاری سازمان ها، ادارات و نهادها استقبال می شود.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شرایط برای پذیرایی و اسکان زائران عزیز پاکستانی فراهم شده است، افزود: علاوه بر این موارد خدمات بهداشتی و درمانی نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تعدادی از داوطلبان عرصه بهداشت و درمان به این زائران گرامی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه این زائران به طور متوسط یک تا دو روز در بحث اسکان و پذیرایی در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند، ادامه داد: این ستاد با توجه به راه‌اندازی و شروع فعالیت موکب ها و پایگاه های خدمت ‌رسانی به زوار پاکستانی، ضمن دعوت از تمامی عاشقان حریم ابا عبدالله (ع) برای مشارکت، آمادگی خود را جهت دریافت نذورات و کمک‌های مادی و معنوی اعلام می‌کند.
بختیاری با اشاره به اینکه سایت (www.۴۰۰۵۴.ir )جهت ثبت نام از خادمان افتخاری و همچنین کمک به این ستاد ایجاد شده است، اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در این سایت به عنوان خادم افتخاری زائران پاکستانی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۰۰ نفر آنها در اولویت هستند.
Share/Save/Bookmark