کد مطلب: 57261
 
۹ طرح بهبود تولیدات دامی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد/ بسیاری از ظرفیت‌های دامی استان غیر فعال است
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ طرح بهبود تولیدات دامی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال همزمان با هفته جهاد کشاورزی امسال در این استان به بهره برداری رسید.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
 
به گزارش زاهدنیوز، محمدرضا بندانی صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار زاهدان در جمع خبرنگاران، افزود: ۹ طرح بهبود تولیدات دامی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال همزمان با هفته جهاد کشاورزی امسال در این استان به بهره برداری رسید که ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبار هزینه شده برای طرح‌های هفته جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آورده بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: ۵۳۹ خانوار روستایی با راه اندازی این طرح‌ها از مزایای آن بهره مند شدند و زمینه اشتغال مسقیم ۲۶ نفر و غیر مستقیم ۳۳۰ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان طرح‌های پرورش مرغ به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، پرورش مرغ بومی، ۲ جایگاه بهداشتی شتر شیری، سه جایگاه بهداشتی دام، واحد پرورش شترمرغ و جایگاه بهداشتی شتر را از مهمترین طرح‌های افتتاح شده هفته جهاد کشاورزی این استان ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: درحال حاضر چهار واحد مرغ تخم گذار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ظرفیت اسمی آنها ۵۹۸ هزار قطعه است.

بندانی ادامه داد: تولیدات واحدهای مرغ تخم گذار سیستان و بلوچستان ۲ هزار و۷۹۵ تن در سال است که این تولیدات تنها ۱۰ درصد نیاز استان را در حوزه تخم مرغ تأمین می‌کند، در سالهای گذشته موافقت‌هایی برای ساخت ۱۳ واحد مرغ تخم گذار در سیستان و بلوچستان صادر شد که چهار واحد پروانه بهره برداری صادر و بقیه درحال پیگیری است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۲۲۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در این استان وجود دارد که ۱۷۶ واحد آن فعال و ۴۹ واحد غیر فعال است، ظرفیت کلی واحدهای پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان پنج میلیون و ۸۲۹ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره می باشد که در حال حاضر از ظرفیت کلی به دلیل تعطیلی برخی واحدها استفاده نمی‌شود.

بندانی گفت: با فعالیت ۱۷۶ واحد تنها ۳۵ درصد نیاز سیستان و بلوچستان در زمینه گوشت مرغ در داخل تأمین می‌شود.

وی از تشکیل کارگروه ساماندهی مرغداری‌ها در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این کارگروه بزودی به منظور تکمیل چرخه صنعت مرغ استان راه اندازی خواهد شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۱۵ واحد پروار بندی گوساله در این استان وجود دارد که حدود ۷۴ هزار رأس ظرفیت دارند.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای پرواربندی گوساله سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند افزود: هم اینک ۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در این استان به طور کامل غیر فعال هستند و ۵۶ واحد فعال نیز با توجه به واردات دام به عنوان قرنطینه موقت استفاده می‌شود، همچنین ۵۹ واحدپرواربندی گوساله باقی مانده در سیستان و بلوچستان به طور نیمه فعال فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۶ گاوداری صنعتی شیری در سیستان و بلوچستان وجود داشت که با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در حال حاضر دو واحد آن فعال، هشت واحد غیر فعال و ۶ واحد نیز نیمه فعال است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark