بیمارستان صحرایی جنوب سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داد؛

ویزیت رایگان بیش از 37 هزار نفر در 5 روز متوالی/519 عمل جراحی تنها در دو اتاق عمل

9 مرداد 1395 ساعت 17:13

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بیمارستان صحرایی شهید "دکتر احمدآتشدست" در جنوب سیستان و بلوچستان با ویزیت رایگان بیش از 37 هزار نفر خدمات به کار خود پایان داد.


به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون سردار حسین معروفی در خصوص آمار بیمارستان های صحرایی شهرستان قصرقند اظهار داشت: با گذشت 5 روز از برپایی بیمارستان صحرایی شهید" دکتر احمد آتشدست" 37 هزار و 863 نفر از خدمات بهداشتی درمانی رایگان بهرمند شدند.

وی افزود: این بیمارستان در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که 519 عمل جراحی در آن با 4 تخت و دو اتاق عمل انجام شده است.

سردار معروفی بیان داشت:در این بازه  194 بیمار جهت اعمال جراحی چشم، ارولوژی وگوش و حلق بینی به صورت رایگان به بیمارستانهای معین نیکشهر، ایرانشهر و زاهدان ارجاع داده شدند.

وی به ویژگی های این بیمارستان اشاره کرد و ادامه داد: در حاشیه برپایی این بیمارستان از 16 خانواده شهید شهرستان قصرقند سرکشی و ویزیت رایگان به عمل آمد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه در طول برپایی بیمارستان صحرایی مباحث فرهنگی مناسب و وحدت انگیز در منطقه محروم قصرقند مد نظر قرارگرفت و افزود: به همین منظور سبد بهداشتی خانوار و اسباب بازی رایگان بین کودکان منطقه نیز توزیع شد.

وی تکیه بر حضور پزشکان و دستیاران تخصصی در بیمارستان صحرایی و تکمیل چرخه درمان را از دیگر ویژگی های برجسته ی این بیمارستان خواند و بر آموزش بهداشت و مباحث پیشگیری به جای درمان صرف تاکید کرد که در این مدت انجام شده است.

سردار معروفی در پایان بر حفظ شان و کرامت انسانی و اسلامی بیماران و رعایت اخلاق پزشکی در درمان بیماران تاکید کرد و افزود: تفکیک جنسیتی نوبت دهی به بیماران و بکارگیری ده حلقه صالحین از دیگر شاخصه های این بیمارستان صحرایی بود.

بر اساس این گزارش، در این بیمارستان 66 نفر شامل پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک به همراه کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی انواع خدمات درمانی را به صورت کاملا رایگان به بیماران نیازمند ارائه کردند.

 سی و یکمین بیمارستان صحرایی سپاه مزین به نام شهید  "دکتر احمد آتش دست" به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم محروم جنوب سیستان و بلوچستان از سوم مرداد ماه فعالیت خود را در شهرستان قصرقند آغاز کرد و روز گذشته هفتم مرداد ماه به خدمات خود پایان داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 51343

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfmmdt.w6dyjagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir