وقتی بار کج مسئولین در خانه می ماند/ اعاده اموال نامشروع مسئولان به کجا رسید؟

19 فروردين 1397 ساعت 13:50

خبرها حکایت از مخالفت برخی امضاکنندگان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با این موضوع و پس گرفتن امضا دارد، به نظر می رسد عده ای در مجلس مشکلی با بار کج برخی مسئولین ندارند.


به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، دو سال پیش و بعد از مطرح شدن بحث هایی در خصوص حقوق های نجومی بود که رهبر انقلاب صراحتاً این حقوق ها را نامشروع دانستند و خواستار پیگیری موضوع و پس گرفتن اموال نامشروع شدند.
در این مدت اما نمایندگان مجلس هم بیکار نبودند و با امضا کردن طرحی بررسی این موضوع را استارت زدند اما امروز از گوشه و کنار شنیده می‌شود نمایندگان خواستار پس گرفتن امضاهای خود شدند و یا هیات رئیسه اراده‌ای برای در دستور کار قرار دادن این موضوع ندارد در هر حال بسیاری از مردم منتظر پیگیری این موضوع هستند.
البته بسیاری از کارشناسان این موضوع را سنگ محکی می دانند که اگر همچنان دست دست کردن مجلس برای بررسی آن ادامه یابد به دور شدن مردم از مسئولان انجامیده و اعتماد مردم به مسئولانشان را نشانه می‌گیرد. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که ببینیم موضوعات برنامه‌ریزی شده برای جلسه علنی را مرور می‌کنیم و می‌بینیم چه موضوعاتی در اولویت قرار گرفته‌اند و آنجاست که درباره وجود ۲۰۶ امضای پای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان شک می‌کنیم. شاید در این بین باز هم نبود شفافیت مسئولان با مردم و نبود سامانه شفافیت واقعی بیشتر در ذوق بزند و جایش از همه چیز خالی‌تر باشد.
در تایید استقبال مردم از این موضوع باید گفت که مردم در شهرهای مختلف همزمان با مطرح شدن این طرح کمپین حمایت از طرح نمایندگان مجلس برای بازگشت اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال راه‌اندازی شد.
متولیان این کمپین دلیل خود برای راه‌اندازی آن را حمایت از طرحی توصیف کردند که ضمن تحقق بخشی از مطالبات ملت، مسیر کسب ثروت‌های نامشروع از سو ی برخی مقامات را سخت و دشوار می‌کند.

طرح اعاده اموال نامشروع چیست؟
آنطور که عنوان شده براساس طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، هیئتی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، روسای کمیسیون‌های اصل نود و حقوقی قضایی بر اموال مسئولان نظارت کرده و در صورت تخلف، حکم مصادره به نفع تولید و اشتغال صادر می‌کند.
بسیاری از صاحب‌نظران جای چنین طرحی را در کشور برای مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت خالی دانستند، زیرا براساس قانون فعلی تنها مسئولان در ابتدای مسئولیت، لیست اموال خود و خانواده شان را به قوه قضاییه اعلام می‌کنند، اما در پایان این سمت دیگر چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند.
منتقدان بر این باورند که باید امضا کنندگان این طرح کاملا عیان و مشخص باشند و مردم بتوانند در آینده با شرایط بهتری نماینده مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
درست است که پای این طرح امضا 206 نفر از نمایندگان حک شده است اما خبرها حکایت از آن دارد که بسیاری از نمایندگان در خلوت امضاهای خود را پس گرفته اند.
البته نماینده حمید گرمابی مردم نیشابور در اظهار نظر جنجالی مدعی مخالفت دولت با این طرح شده و گفته است: مخالفین طرح اعاده اموال نامشروع نمی توانند به صورت علنی مخالفت کنند لذا من به صورت رسمی مخالفتی از دولت ندیده ام اما به نظر می رسد دولت مخالف طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان باشد.
در هر حال چشم ملت به بهارستان نشینان است تا مشخص شود آیا مجلس دهم در آغاز سال 97 عزمی برای پیگیری بار کج مسئولین دارد؟

انتهای پیام//


کد مطلب: 56212

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcf00dt.w6dvyagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir