به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی،

نمایشگاه کاریکاتور در زاهدان برگزار شد

26 فروردين 1398 ساعت 16:30

نمایشگاه کاریکاتور به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان سیستان و بلوچستان در زاهدان برپا شد.


به گزارش خبرنگار زاهدنیوز، نمایشگاه کاریکاتوری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در زاهدان از امروز در نگارخانه سالن اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برپا شد.

مسئول خانه کاریکاتر و هنر معاصر حوزه هنری انقلاب اسلامی و مسئول واحد تجسمی بسیج هنرمندان سیستان و بلوچستان که مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارد، در حاشیه این نمایشگاه گفت: از مردادماه سال گذشته کار آموزش و ساماندهی علاقمندان به هنر کاریکاتور در حوزه هنری استان دستور کار قرار گرفت.

سپهر نرگس در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: این افراد در این مدت کم توانستند آثار بی نظیر و فاخری را خلق کنند و خوشبختانه در هفته هنر انقلاب به مرحله نمایش رسیدند.

وی ادامه داد: این آثار با موضوعات مختلفی همچون روزی حلال، مقاومت، تروریست، 40سالگی انقلاب و غیره تولید و در معرض نمایش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 55اثر از کاریکاتوریستهای زاهدان در معرض نمایش گذاشته شده، اظهار کرد: این نمایشگاه، اولین گام بزرگ هفته هنر انقلاب کشور می باشد که توسط کاریکاتوریستهای زاهدان انجام شده است.

وی تاکید کرد: در بین 7هنر دنیا، برخی از موضوعات را می توان تنها از طریق عکس و یا کاریکاتور به همگان نشان داد و امیدواریم ورود این افراد به عرصه کاریکاتور، آینده ای روشن را در پیش روی سیستان و بلوچستان قرار دهد.

نرگس با اشاره به اینکه کاریکاتوریستها هنرشان را بدون هیچ چشم داشتی خلق می کنند به طوری که کاریکاتور به مثل دیگر هنر ها قابل فروش نیست و خریداری ندارد، از مسئولان درخواست کرد برای تشویق کاریکاتوریستها مزایا وحمایتهای مالی و معنوی در حوزه کاریشان در نظر بگیرند.

شایان ذکر است این نمایشگاه تاپایان هفته هنر در نگارخانه سالن اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در صبح و بعد از ظهر دایر بوده و علاقمندان می توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57111

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcezz8n.jh8fzi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir