در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛

آمریکا و اسرائیل منفورترین دولت ها در میان مردم و ملت های مختلف هستند/ نظام اسلامی باید به دنبال تامین حقوق عمومی همه شهروندان خود باشد

12 مهر 1398 ساعت 13:12

امام جمعه زاهدان گفت: نظام اسلامی باید به دنبال تامین حقوق عمومی همه شهروندان خود باشد حقوق عمومی شامل نیازهای اولیه آزادی خوراک و پوشاک و مسکن، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و انتخابات، آموزش و تحصیل، عدالت اجتماعی است.


حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان داشت: مهمترین رشادت هایی که نیروی انتظامی با همه سختی هایش انجام می دهد حفظ امنیت کشور و حفظ امنیت مردم مسلمان است و امنیتی که ضروری ترین نیاز جامعه است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد : امنیتی که زیربنای پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف است و پیشرفت هایی که در همه ی عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور می بینید زیربنای همه آنها امنیت است؛ امنیتی که نتیجه زحمات جمع کثیری از عزیزان در نیروهای مسلح از جمله نیروی عزیز و بزرگ انتظامی در همه بخش‌ها است.

وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نظام اسلامی در همه عرصه ها پیشرفت داشته و در عرصه علمی ما سرآمد منطقه هستیم و در قدرت نظامی روزی سیم خاردار نداشتیم ولی امروز به جایی رسیدیم که با دست جوانان خود موشک می سازیم و آنقدر پیشرفت داشتیم که پهپادهای دشمن را از بین می بریم.

حجت الاسلام محامی افزود: با توجه به همه مشکلات اقتصادی که دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی بر ملت ما تحمیل کرده و محاصره اقتصادی که داشتیم وداریم بسیاری از مشکلات را فراهم کرد اما این محاصره اقتصادی خیر هم داشت و این که مسئولین از سرناچاری کاری کردند که بودجه کشور متوقف در فروش نفت نباشد و اقتصاد ایران از وابستگی به فروش نفت بیرون آید.

وی با اشاره به قدرت دیپلماسی ایران در منطقه و جهان تصریح کرد: امروز در این منطقه جمهوری اسلامی ایران نفوذ مقتدرانه خود را دارد و کشورهای منطقه هستند که باید به دنبال تعمیق نقطه نظر ایران باشند و امروز سران دول اروپایی و غربی به دنبال مذاکره با ایران هستند و گرفتن یک عکس با رئیس جمهوری اسلامی ایران برای آنها مهم است که این نشان دهنده رشد سیاست ما است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل منفورترین دولت ها در میان مردم و ملت های کشورهای مختلف هستند و این وضعیت خراب و رو به افول دشمن نتیجه آن مبانی و آیات الهی و تجربه‌ای که در طول ۴۰ سال کسب کرده ایم این می‌شود که راه انقلاب را طی کنیم و بر افتخارات خود بیفزاییم.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: نکته دیگر این است که نباید دشمن را آنقدر بزرگ دانیم که از او بترسیم و نه آنقدر کوچک بدانیم که از او ضربه بخوریم و بدون آنکه از او واهمه ای داشته باشیم ارزیابی خوبی از منطقه و دشمنان داشته باشیم.

وی با اشاره به تامین حقوق عمومی همه هم میهنان گفت : نظام اسلامی باید به دنبال تامین حقوق عمومی همه شهروندان خود باشد حقوق عمومی شامل نیازهای اولیه آزادی خوراک و پوشاک و مسکن، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و انتخابات، آموزش و تحصیل، عدالت اجتماعی است.

حجت الاسلام محامی ادامه داد: در کنار این که تاکید می‌شود نظام اسلامی می بایست حقوق همه افراد و مردم ایران را رعایت کند این نکته تاکید می‌شود که توجه به نیروهای وفادار به انقلاب و تقویت و حمایت نیروهای وفادار به انقلاب باید مورد توجه باشد و این طور نباشد که آنها مورد بی‌مهری قرار گرفته و فراموش شوند.

امام جمعه زاهدان درپایان با اشاره به حمایت و کمک همه جانبه همه آحاد مردم و مسئولین در میزبانی از زائرین پاکستانی اربعین خاطرنشان کرد: یکی از توفیقات این استان داشتن مرز با پاکستان و افغانستان و میزبانی زوار اباعبدالله الحسین(ع) است و باید هر کسی به هر نحوی که دستش می‌رسد از هیئات مذهبی تا ادارات و سازمان ها و همه آحاد مردم دست به دست هم داده تا بتوانیم با یک برنامه ریزی خوب، میزبان خوبی برای زائران ابا عبدالله الحسین باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57453

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdso0k.yt05k6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir