در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛

مردم با حضور به موقع در صحنه های حساس نشان دادند انقلاب را دوست دارند/مسئولین برای حل معضل صفهای گاز چاره اندیشی کنند

8 آذر 1398 ساعت 12:22

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان از نظر تامین به موقع گاز، نفت و بنزین را باید مدنظر داشته باشند چرا که شایسته این مردم نیست در صفوف طولانی وقت بگذرانند.


به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی بیان داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش در جهت تقویت مبانی فکری و اعتقادی مردم جامعه است، افزود: کسی که تقوا داشته باشد سعی می‌کند خودش را از آلودگی و راه کج محافظت کند و همواره سعی دارد تا راه راست را ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تحصیل تقوا رعایت حق دیگران و قانون است یعنی هرکسی بر حق خود قانع باشد و به حقوق دیگران نیز تعرض نکند و حق دیگران را پایمال نکند.

محامی گفت: یکی از حقوقی که خداوند متعال مقدر کرده است حق والی به مردم و حق مردم بر والی است زیرا این حق متقابل بین حاکمیت و مردم سبب می‌شود که نظم جامعه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر حقوق متقابل بین دولت و مردم برقرار باشد دشمن مایوس و روش‌های دینی در جامعه پابرجا می شود اما اگر رعایت نشود پرچم‌های ستم آشکار و انحراف در دین زیاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال بهانه‌ای برای ضربه‌زدن به جامعه اسلامی هستند، افزود: دشمن همواره درصدد است تا از ضعف فکری و علمی افراد سوء استفاده کند و برهمین اساس به دنبال تاثیر گذاری بر انسان‌های ضعیف‌النفس است تا از طریق آن ها در میان جامعه اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام محامی ابراز داشت: از همین رو در این راه فکر و اعتقاد نقش مهم و ویژه‌ای در عملکرد خوب و بد افراد در جامعه دارد و دشمنان به دنبال این هستند تا برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی از آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند، افزود: آن ها در این راه از هر فرصتی کمال استفاده را می‌کنند و این امر در کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان حساس‌تر است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیت‌های تاریخی بهانه برای آشوبگری و اخلال در امنیت کشور بیشتر است، ادامه داد: همه باید برای رشد علمی و فرهنگی جامعه تلاش کنند زیرا تقویت مبانی فکری و اعتقادی نیاز روز جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه نقش علما، روحانیون و فرهیختگان در تقویت مبانی فکری و اعتقادی جامعه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مسلمانان پیرو هر مذهبی که هستند باید از اصل اسلام دفاع کنند و برای تقویت مبانی فکری و اعتقادی جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بحث مباحث روز کشور نیز باید فکر و عمل ما هماهنگ با فکر و عمل رهبر معظم انقلاب باشد و سخنان حضرت آقا را معیار عملکرد خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب در این برهه از زمان باعث تثبیت نظام و انقلاب و جلوگیری از آسیب به نظام شده است، افزود: مردم کشور عزیز ما همیشه نشان داده اند که انقلاب خودشان را دوست دارند و با بدخواهان همراه نمی‌شوند.

محامی ادامه داد: البته همه می دانند که در حال حاضر مردم از نظر معیشت دچار مشکلاتی هستند اما با این وجود باز هم با حضور پرشور خود در صحنه های مختلف اعتقاد راسخ خود به نظام و رهبری را نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مسئولین باید نسبت به این مردم فهیم و بصیر توجه بیشتری داشته باشند تا مشکلاتشان حل شود، گفت: در سیستان و بلوچستان با توجه به پهناور بودن و همچنین محرومیت بیشتر استان باید مسئولان نگاه ویژه تری به مشکلات مردم داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: مسئولان مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان از نظر تامین به موقع گاز، نفت و بنزین را باید مدنظر داشته باشند چرا که شایسته این مردم نیست در صفوف طولانی وقت بگذرانند.

وی تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان و فقدان جایگاه CNG و کمبود لوله‌کشی گاز وضعیت ویژه‌ای در این استان وجود دارد که نیازمند رسیدگی ویژه مسئولان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57589

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdnk0k.yt05j6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir