در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛

والاترین کتاب آموزنده در جهان قرآن کریم است/مسئولین دلایل وقوع حادثه قطار زاهدان-تهران را بررسی کنند

5 مهر 1398 ساعت 13:47

امام جمعه زاهدان از تمام دستگاههای اجرایی و مردم محلی که به این حادثه دیدگان کمک کردند تشکر کرد و از مسئولین خواست دلیل وقوع این حادثه را بررسی تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.


به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: هفته گذشته مصادف بود با آغاز سال تحصیلی و بهار علم، تربیت و حرکت پر شور و نشاط دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید که سال جدید را شروع کردند.

امام جمعه زاهدان افزود: پیامبران به خصوص پیغمبر مکرم اسلام در جایگاه علم و کسب دانش بسیار تلاش کردند،والاترین کتاب آموزنده در جهان قرآن کریم است که اگر انسان از این کتاب آسمانی بهره بگیرید به علم و تربیت بسیار گوهر باری دست خواهد یافت.

محامی بیان کرد: در استان ما متاسفانه شاخص آموزش و پرورش و تحصیل در ذیل جدول قرار دارد و جز استان های محروم در تحصیل هستیم، از ظرفیت های موجود در دانشگاهها استفاده نمی شود.

وی گفت: مدارس علمیه یکی از بال‌های مهم جامعه اسلامی است پس حوزه‌های علمیه باید تلاش بیشتری کنند و نیازهای جامعه را پاسخ دهند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: نکته چهارم اینکه باید تمام دستگاههای ذیربط برای رشد تعلیم و تربیت با قدرت تفکر و اندیشیدن حکیمانه تلاش کنند، تا بتوانیم فرزندان این جامعه را در همه زمینه ها تربیت کنیم.

وی با اشاره به حادثه قطار زاهدان - تهران، اظهار کرد: متاسفانه در هفته گذشته سانحه خارج شدن قطار از ریل باعث کشته شدن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد که به خانواده جانباختگان تسلیت عرض میکنیم و امیدواریم خداوند متعال مصدومان را لباس عافیت بپوشاند.

محامی از تمام دستگاههای اجرایی و مردم محلی که به این حادثه دیدگان کمک کردند تشکر کرد و از مسئولین خواست دلیل وقوع این حادثه را بررسی تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

وی افزود: در هفته گذشته جلسه ای با مدیرکل دادگستری استان که به تازگی به استان آمده‌اند و مدیران دستگاه قضایی استان برگزار کردیم تا بتوانیم جلوی همه مفاسد اقتصادی استان را بگیریم و جرم در استان به حداقل برسد که با تلاش مسئولان دستگاه قضایی این امر در استان ما انجام می‌شود.

محامی با اشاره به دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد داشت، گفت: برگزاری مراسم قومی مذهبی و بسیاری از زمینه های خوب فرهنگی که مخصوص استان سیستان و بلوچستان است که آن چهره اصیل استان را باید به کل کشور معرفی کنیم.

در ادامه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در جمع نمازگزاران زاهدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگرانی است که تلاش کرده و از آغازین روز انقلاب اسلامی با دشمنان این آب و خاک مبارزه کردند.

وی افزود: از آغازین ساعات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون تلاش دشمنان برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور برهیچ کس پوشیده نیست، انقلابی که امام راحل با کار خود همه معادلات دشمن را برهم زد و با روکردن دست دشمنان و معاندین آنان را به خاک ذلت کشاند.

سردار گشتاسبی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی حاصل بدخواهی استکبار جهانی بود، بیان کرد: دشمنان این انقلاب با جنگ هشت ساله تحمیلی که با انگیزه و حمایت 35 کشور بر ضد ما آغاز شد هم نتوانست فرزندان پاک این آب و خاک را از همراهی انقلابشان دور کنند و در برابر نیروی اراده این ملت تسلیم شدند.

وی ادامه داد: امروز با رهبری بی نظیر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و همراهی ملت شریف ایران این انقلاب و کشور با اقتدار در دنیا هممچون نوری عظیم می درخشد و این چیزی نبود جز فرماندهی بی نظیر امام خمینی(ره) و فرمانبری مردم از ایشان که همه نقشه های شوم دشمنان را از میان برد.

سردار گشتاسبی با تاکید بر اینکه دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، اذعان کرد:
امروز همه دشمنان تلاششان بر این است که این جایگاه انقلاب اسلامی و وحدت و انسجام را از این ملت بگیرد و انچه که امریکا و دنیای استکبار را ناراحت کرده این حقیقت می باشد که رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است و این وحدت همه احاد مردم برای انها سخت تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این انقلاب پایدار بماند هزاران شهید دادیم و امروز نیز با تبعیت از ولی امر مسلمین این نظام همچنان به پیش خواهد رفت و پرچم این انقلاب شکوهمند در جهان برافراشته خواهد بود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شالوده این کشور بر اساس نظام جمهوری اسلامی و اسلام ناب محمدی است و آنهایی که ذلیل ما را می خواهند در برابر عظمت جمهوری اسلامی ایران زانو خواهد زد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 57435

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdko0k.yt05s6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir