گزارش «زاهدانه» از قاچاق سوخت در سیستان وبلوچستان؛

تردد خودروهای حامل سوخت، معضل محورهای مواصلاتی استان/ کشف بیش از 2 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق از ابتدای سال تاکنون

23 آذر 1394 ساعت 9:03

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 میلیون و 289 هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف شده است، گفت: فرآورده های نفتی از مهمترین کالاهای قاچاقی است که در سیستان و بلوچستان به وقوع می پیوندد.


به گزارش زاهدانه، همواره قاچاق سوخت یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در سیستان و بلوچستان بوده که نه تنها سود آن به جیب دلالان در آن سوی مرزها می رود بلکه باعث خسارات و تلفات جانی و مالی زیادی نیز برای شهروندان در بین جاده های مواصلاتی استان می شود.
از آنجایی که این استان در همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان قرار داشته و بیش از 350 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد قاچاق سوخت در آن باعث شده تا عده ای این سرمایه گرانبها را به آسانی به آن سوی مرزها و بدست دلالان بیگانه برسانند از همین رو علی رغم اینکه مردم این خطه از کشور هر ماه شاهد از دست دادن جان تعدادی از اعضای خانواده و اطرافیان خود به دلیل برخورد با خودروهای حامل سوخت قاچاق در این جاده ها هستند می طلبد که مسئولان امر نواخته شدن این زنگ خطر که سالهاست آسایش و آرامش از مردم ربوده است را جدی بگیرند و برای آن تدبیری اساسی اتخاذ کند زیرا شب هنگام تردد در جاده های سیستان وبلوچستان بعلت وجود حامل های قاچاق سوخت بازی کردن با جان است.
زیرا عدم برخورداری از بزرگراه، ضعف در فرهنگ رانندگی وکمبود استانداردهای لازم در جاده های این استان باعث شده تا بسیاری از خانواده ها در سوانح رانندگی از حق زندگی محروم شوند و جان خود را از دست بدهند.
در همین راستا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون و 289 هزار و 860 لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف شده است، اظهار داشت: فرآورده های نفتی از مهمترین کالاهای قاچاقی است که در سیستان و بلوچستان رخ می دهد.
اعتصامی با اشاره به اینکه 85 درصد از مجموع فرآورده های سوختی مکشوفه امسال مربوط به قاچاق نفت گاز است، گفت: با توجه به تفاوت فاحش قیمت انرژی در آن سوی مرز و سودآوری، عده ای در تلاش برای قاچاق فرآورده های نفتی از سایر استان های کشور به این استان هستند.
این مسئول در خصوص کشف مواد قاچاق در استان افزود: با تلاش ماموران انتظامی و مرزبانی در طی این مدت بجز میزان کشفیات نفتگاز تاکنون206 هزار و 950 لیتر بنزین و 131 هزار و 186 لیتر نفت سفید کشف و تحویل انبارهای شرکت نفت شده است.
اعتصامی از مهمترین تخلفات فراورده های قاچاق را بارنامه های جعلی عنوان کرد و ادامه داد: محموله های بدون پلمپ و دپوی غیر قانونی سوخت از دیگر فراورده های نفتی است که 909 هزار و 860 لیتر افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 48498

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc40q0.2bq4o8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir