چراغ هشدار کرونا هنوز روشن است؛

ضرورت همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

24 فروردين 1402 ساعت 9:15

هنوز چراغ هشدار بیماری کرونا روشن است و نباید با عادی انگاری و کوتاهی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از اوج دوباره آن غفلت کنیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، ویروس کرونا در حالی بار دیگر چند روز اخیر چهره‌ای سرکش‌تر از همیشه به نمایش گذاشته است که تقریبا‌امید به کاهش همه‌گیری کووید ۱۹ و اثربخشی واکسیناسیون همه جا به وضوح قابل مشاهده شده بود.

بازگشت به روال قبلی زندگی و بازگشایی مدارس، نوید شادی بخش روز‌های خوش را در دل مردم ایجاد کرده بود که به ناگاه با سرکشی سویه اُمیکرون تمام دلخوشی روز‌های اخیر و خواب خوش آینده بی‌رنگ شد.

نگرانی و دلواپسی‌های موج جدید در حالی رو به افزایش است که بازگشایی حضوری مدارس بسیاری از خانواده‌ها را دچار سردگمی و دلواپسی کرده و بیم ابتلا دانش‌آموزان در موج جدید بیش از گذشته والدین را درگیر کرده و این در حالی است که طی روز‌های اخیر آمار ابتلای روزانه در زاهدان ۲ برابر شده است.

ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن طی ۳ سال همه‌گیری کرونا برکسی پوشیده نیست و لازمه رفتار هر شهروند آگاه توجه به تمامی نکات ایمنی و دوری از ویروس کرونا تا زمان ریشه کنی کامل این ویروس است.

ویروس کرونا زلزله‌ای در همه ارکان زندگی بشر ایجاد کرد و به تعبیری می‌توان گفت باعث شد تا انسان‌ها از زندگی بر روی کره زمین ‏قبل از کرونا به کره زمین بعد از کرونا مهاجرت کنند. ‏

کرونا آتش زیر خاکستر است

محمود فاطمی، رئیس مرکز بهداشت زاهدان بیان کرد: فوت ۴ نفر از همشهریان در کمتر از یک ماه نشان از صعودی بودن نمودار موارد ابتلاء به بیماری در این شهرستان است.

وی افزود: علی رغم تمام درخواست‌ها با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان در اماکن عمومی و همچنین دید و بازدید‌های سال نو، همچنان شاهد جولان ویروس کووید-۱۹ در کلان شهر زاهدان هستیم.

به گفته فاطمی؛ مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری در قدم اول استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ایمن است.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان ادامه داد: همچنین انجام و تکمیل نوبت‌های واکسن برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که ۶ تا ۱۲ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آن‌ها گذشته باشد برای پیشگیری و کاهش عوارض این بیماری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تمام پایگاه‌های سلامت سطح شهر زاهدان و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون برای مراجعین است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 62203

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcc1iqe.2bqix8laa2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir