همزمان با تعطیلات نوروزی؛

زهک دومین شهر پر بازدید در سیستان و بلوچستان شد

10 فروردين 1398 ساعت 8:00

فرماندار زهک گفت: از ابتدای نعطیلات نوروزی تاکنون این شهرستان بعد از چابهار، بیشترین تعداد پر بازدید سیستان و بلوچستان شد.


غلامرضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: بیش از218هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان زهک دیدن کرده اند.

وی ادامه داد: بیشترین بازدید و اقامت گردشگران و مسافرین نوروزی را با تعداد بیش از 80هزار نفر مجتمع تفریحی چاه نیمه به نام خود ثبت کرده است.

وی بیان کرد: اثر تاریخی دهانه غلامان با45هزار نفر و پارک جنگلی جزینک با 38هزار نفر بازدید کننده در رده های بعدی پربازدیدترین اماکن تفریحی این شهرستان در ایام نوروز قرار دارند و همچنین روستای هدف گردشگری قلعه نو با 32هزار نفر، شهر باستانی زاهدان کهنه با۲۴هزار نفر و اقامتگاه های بوم گردی نیز در جایگاههای بعدی قرار دارند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان زهک همچنین افزود: امسال با وجود جاری شدن آب در رودخانه سیستان و تمهیدات صورت گرفته در قالب ستاد تسهیلات نوروزی، شرایط برای حضور و پذیرش بیشتر گردشگران و مسافرین محترم نوروزی در شهرستان زهک فراهم شده است.

شایان ذکر است استفاده از پل دوم در شهر زهک برای اولین بار باهدف تسهیل عبور و مرور مسافرین و کاهش بار ترافیکی، افزایش پایگاههای امداد جاده ای، افزایش راهنمایان گردشگری، احداث وآغاز بکار چندین فروشگاه محصولات صنایع دستی، افزایش واحدهای صنفی توزیع کالاهای مورد نیاز مسافرین و شیفت بندی نانواییها جهت رفاه حال مسافرین، آغاز بکار چندین جشنواره و برنامه های شاد و مفرح همراه با مسابقه و موسیقی محلی در مبادی ورودی شهر و اماکن تفریحی و غیره از مهمترین اقداماتی بود که سبب افزایش تعداد گردشگران و مسافرین نوروزی نسبت به سالهای قبل در این شهرستان شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57072

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcauwnm.49n0015kk4.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir